صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / افزایش شاخص‌های بهداشت و سلامت در سیستان و بلوچستان
افزایش شاخص‌های بهداشت و سلامت در سیستان و بلوچستان

بعد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛

افزایش شاخص‌های بهداشت و سلامت در سیستان و بلوچستان

‌نماینده مردم زاهدان در مجلس‌ گفت: استان از نظر شاخص های سلامت و درمان در کشور رشد مناسبی داشته است، به طوری که در بیشتر زمینه های درمانی با کمترین مشکل رو به رو هستیم و با احداث سه بیمارستان جدید و پروژه های دیگر به میانگین متوسط کشوری خواهیم رسید.

نظام سلامت

‌دکتر حسینعلی شهریاری در گفت وگو با ایسنا-‌ افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فقط هشت بیمارستان دولتی در استان فعال بود که به ۲۶ بیمارستان رسیده است.

وی بیان کرد: تا قبل از انقلاب ۳۳۵ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود داشت که به دو هزار و ۷۴۵ تخت افزایش یافته است و به زودی هزار و ۶۲۰ تخت دیگر هم اضافه می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: در زمینه تجهیزات و امکانات بیمارستانی بسیار رشد خوبی داشتیم و در برخی زمینه ها به ویژه چشم پزشکی حتی از شاخص های بیمارستان های ملی نیز جلوتر هستیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید و به روز در بیمارستان های استان وجود دارد، تهیه دستگاه های اشعه درمانی، ایجاد مرکز ناباروری، تجهیز و بازسازی مراکز بیمارستانی و توجه به بهداشت و درمان از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سلامت استان است که نیاز بیماران را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمار زایمان بهداشتی در استان فقط ۲۰ درصد بود اما به ۹۶ درصد رسیده است.

شهریاری ادامه داد: پوشش واکسیناسیون از ۳۰ درصد قبل از انقلاب به ۱۰۰ درصد، مرگ و میر کودکان زیر یک سال در برخی شهر ها از هر هزار نفر ۳۰۰ نفر بود که به ۱۲درصد رسیده است؛ در حالی که در بسیاری از استان های برخوردار این شاخص ها پایین تر از سیستان و بلوچستان است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.