صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استقبال رئیس جمهور کره جنوبی از “تعهد” اون به خلع سلاح اتمی
استقبال رئیس جمهور کره جنوبی از “تعهد” اون به خلع سلاح اتمی

استقبال رئیس جمهور کره جنوبی از “تعهد” اون به خلع سلاح اتمی

رئیس جمهوری کره جنوبی از تعهد خلع سلاح اتمی رهبری کره شمالی استقبال کرد و گفت که این مساله ممکن است اقدامی جدید در جهت از سرگیری مذاکرات با آمریکا برای پایان دادن به برنامه‌های اتمی کره شمالی باشد.

رهبران کره شمالی و جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این،‌ رئیس جمهوری کره جنوبی درباره نامه‌ای که از جانب کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به دستش رسیده، گفت: رهبری کره شمالی بار دیگر بر تعهداتش در انجام اقدامات لازم در جهت خلع سلاح اتمی و توافق به دست آمده با رهبری آمریکا تاکید کرده است.

مون جائه این در پیام فیسبوکی خود نوشت:‌ اگرچه هنوز اختلافات زیادی در این باره وجود دارد اما آغوش ما بسوی یکدیگر برای تحقق کامل این تعهدات باز است.

این واکنش از سوی رئیس جمهوری کره جنوبی پس از آن است که سئول اعلام کرد که کیم جونگ اون نامه‌ای را به وی ارسال کرد.

یکی از محققان اندیشکده مستقل امنیتی در کره جنوبی گفته است که یک پیشرفت معنادار تنها زمانی به دست می آید که آمریکا آماده باشد آنچه را که پیونگ یانگ می‌خواهد، به آنها بدهد.

کره شمالی مدت‌هاست که با تعریف کره جنوبی و آمریکا درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اختلاف نظر دارد و این اختلاف می‌تواند روند خلع سلاح را خدشه‌دار کند.

کره شمالی مدعی است که خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره به معنای حذف و انهدام تمامی عناصر تهدید کننده اتمی از سوی دو کره و همچنین مناطق اطراف است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.