صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / استادیوم علی دایی را به دلیل نقص فنی و اجرایی تحویل نمی‌گیریم
استادیوم علی دایی را به دلیل نقص فنی و اجرایی تحویل نمی‌گیریم

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

استادیوم علی دایی را به دلیل نقص فنی و اجرایی تحویل نمی‌گیریم

‌مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بعد از سال‌ها بهره‌برداری از ورزشگاه علی دایی همچنان به دلیل نقص اجرایی این پروژه را تحویل نگرفته‌ایم.

‌بهرام آقاخانی

‌بهرام آقاخانی با حضور در‌ ایسنا،‌ اظهار کرد: از سال ۸۲ ساخت و احداث ورزشگاه ۲۰ هزار نفری علی دایی توسط مسکن و شهرسازی سابق شروع شده که در سال ۸۵ با بهره‌برداری از این استادیوم همچنان شاهد وجود نقص فنی و اجرایی در آن هستیم و تا کامل شدن این مکان ورزش و جوانان استان از تحویل آن امتناع خواهد کرد.

 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما شاهد تخریب قسمت‌های زیادی از سازه این استادیوم و بخش‌های ساخته شده آن هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد که با نامه‌نگاری از سوی ورزش و جوانان و تاکید استاندار اردبیل مبنی بر اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل استادیوم علی دایی انتظار داریم این ورزشگاه در اسرع وقت تکمیل و برای بهره‌برداری در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد.
 
آقاخانی یادآور شد: در حال حاضر سرویس بهداشتی، اتاق‌های رختکن و وی آی پی استادیوم قابل استفاده نیست که امیدواریم تکمیل آن از سوی راه و شهرسازی بیش از این به درازا نکشد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت سالن‌های ورزشی و مکان‌های فرهنگی در اردبیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از انقلاب اسلامی تنها یک سالن ورزشی در مشگین‌شهر و یک استادیوم تختی در اردبیل ساخته شده بود اما هم اکنون در استان اردبیل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر ۱۲۰ سالن ورزشی، استخر سالن‌های چند منظوره استادیوم‌های مختلف از قبیل سالن رضازاده و استادیوم علی دایی ساخته و در اختیار جامعه ورزش استان قرار گرفته است.
 
اردبیل سومین استان مدال‌آور کشور
 
آقاخانی به جایگاه ورزش استان در کشور اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در حوزه ورزش قهرمانی سومین استان مدال‌آور کشور در دوره چهل سال بعد از انقلاب است که بعد از مازندران و تهران توانسته این عنوان را به خود اختصاص دهد.
 
وی با بیان اینکه اردبیل در کسب عناوین مختلف قهرمانی در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی موفق ظاهر شده است، افزود: در کسب مدال‌های طلا و نقره جهانی اردبیل دارای جایگاه ویژه‌ای در ورزش کشور است که تلاش می‌کنیم این جایگاه را بیش از این نیز اعتلا و ارتقا دهیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل رویکرد ورزش استان را توسعه ورزش‌های همگانی در اردبیل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مردم استان اردبیل به ورزش روی آورده‌اند که در نظر داریم تا ۱۴۰۰ این رقم به ۵۰ درصد در استان برسد.
 
آقاخانی احصای مشکلات جوانان در حوزه اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و … را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ما با احصای این مشکلات با هماهنگی استانداری اردبیل برنامه‌های مربوط به حوزه جوانان را تدوین و در راستای عملیاتی شدن آنان گام‌های عملی برداشته‌ایم.
 
وی با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در هیئت‌های ورزشی استان اردبیل اظهار کرد: در اردبیل ۶ رئیس هیئت مشمول این قانون بودند که برای تمام این افراد از سوی ورزش و جوانان استان جایگزین معرفی شده و در صورت تائید نامه وزارت ورزش از سوی مجلس مبنی بر اجرای این قانون در هیئت‌های ورزشی ما نیز نسبت به تغییر این مدیران در استان اقدام خواهیم کرد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از فعالیت ۴۵ هیئت ورزشی در اردبیل و ۴۳۰ هیئت شهرستانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ هیئت ورزشی در شهرستان‌ها فعال هستند که ورزش و جوانان استان اردبیل با احصای استعدادهای ورزشی هر منطقه نسبت به راه‌اندازی و تقویت رشته‌های ورزشی مناسب اقدام کرده است.
 
آقاخانی با بیان اینکه طبق برنامه آمایش سرزمینی رشته‌های ورزشی پرمخاطب در شهرستان‌ها شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در استان ۱۵ رشته ورزشی الویت‌دار را شناسایی کردیم که با سرمایه‌گذاری بر روی این استعدادها زمینه اعتلای ورزش استان را فراهم می‌آوریم.
 
وی از تعامل مناسب اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با هیئت فوتبال خبر داد و بیان کرد: هیئت فوتبال استان اردبیل در جارچوب قوانین و مقررات همکاری نزدیکی را با ورزش و جوانان استان دارد که ما نیز از این هیئت در استان حمایت می‌کنیم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه در سایه این تعامل ما شاهد احیای تیم فوتبال شهرداری اردبیل و حضور این تیم در لیگ دسته سه کشوری بودیم، افزود: این تیم فردا اولین بازی خود را انجام خواهد داد که مایه خوشحالی برای جامعه ورزشی استان اردبیل است.
 
آقاخانی در ادامه سخنان خود سرجمع اعتبارات ورزش استان را ۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از سه محل استانی، ارزش افزوده و ملی تامین می‌شود.
 
وی همچنین از برگزاری بازی‌های والیبال لیگ ملت‌های جهان در سال آینده در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با حمایت‌های استاندار و هیئت والیبال اردبیل و همکاری‌های نزدیک وزارت ورزش و جوانان، اردبیل سال آینده به مدت چهار روز میزبان لیگ ملت‌های والیبال جهان با حضور تیم‌هایی از پرتقال، فرانسه، استرالیا و ایران خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.