صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آلمان یک مظنون تروریستی را به هلند تحویل می‌دهد
آلمان یک مظنون تروریستی را به هلند تحویل می‌دهد

آلمان یک مظنون تروریستی را به هلند تحویل می‌دهد

رسانه‌های آلمان از تصمیم دستگاه قضایی ایالت راینلند فالتس به تحویل یک جوان ۲۶ ساله سوری به هلند خبر دادند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، در هلند چهار نفر به ظن دست‌داشتن در عملیات ترورستی بازداشت شده‌اند. در ارتباط با همین پرونده، فرد پنجمی هم در شهر ماینتس آلمان بازداشت شده و قرار است به زودی به هلند تحویل داده شود.

این فرد به اتهام دست‌داشتن در تدارک یک عملیات تروریستی بازداشت شده و با پرونده بازداشت چهار تن دیگر در هلند مرتبط است. این پنج تن در مظان این اتهام  قرار دارند که در تدارک انجام یک عملیات تروریستی در هلند بوده‌اند.

پلیس هلند می‌گوید، چهار نفری که در شهر روتردام هلند بازداشت شده‌اند، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و از «کشورهای غیر غربی» به هلند رفته‌اند. یکی از رسانه‌های هلند نوشته است، یکی از این چهار تن، اصالتاً سوری و یکی دیگر نیز مصری است.

مقام‌های هلند و آلمان درباره جزئیات اتهام این افراد، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده‌اند زیرا تحقیقات درباره متمهان هنوز تمام نشده است.

جوان سوری بازداشت‌شده در ماینتس هم‌اکنون در این شهر در زندان است اما احتمالا تا پیش از آخر این هفته درباره تحویل او به هلند تصمیم‌گیری شود. پلیس هلند رسما درخواست استرداد او را داده است.

دویچه‌وله گزارش داد، این جوان روز شنبه توسط اداره جنایی شهر ماینتس باداشت شد. او سابقه‌ای در آلمان ندارد. پلیس هلند می‌گوید محل اصلی سکونت او شهر روتردام است.

به گفته پلیس ماینتس، این فرد هنگام دستگیری در خانه پسرعموی خود در ماینتس بود و سلاحی همراه نداشت. علیه پسر عموی او اقدام قضایی صورت نگرفته است. دادستانی کوبلنتس اعلام کرده هنگام بازرسی از خانه محل بازداشت جوان سوری، هیچ‌گونه نشانه و مدرکی به دست نیامد که نشان دهد ساکنان این خانه در آماده‌سازی عملیات تروریستی دست داشته و یا از آن مطلع بوده‌اند.

در هلند بنابر گزارش رسانه‌های این کشور، در مجموع شش خانه مورد بازرسی قرار گرفته است. در این خانه‌ها سلاحی پیدا نشده است. پلیس هلند گزارش‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است.

در ماه ژوئن گذشته نیز دو تن در هلند به ظن طراحی یک عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند. در ماه سپتامبر نیز ۷ تن دستگیر شدند که بنا بر گفته پلیس در حال آماده‌سازی یک عملیات تروریستی بزرگ بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.