صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش ترکیه به اظهارات یک سناتور آمریکایی
واکنش ترکیه به اظهارات یک سناتور آمریکایی

واکنش ترکیه به اظهارات یک سناتور آمریکایی

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه به اظهارات یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق واکنش نشان داد.

ابراهیم کالین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق در سوریه اعلام کرد: ما از همه بهتر می‌دانیم که میان شاخه سوری پ.ک.ک یعنی یگان‌های مدافع خلق و آمریکا چه ارتباطی وجود دارد. تروریست‌ها نمی‌توانند هم‌پیمان کشورها باشند. همان‌گونه که داعش نماینده مسلمان‌ها نیست، پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق نماینده کردهای سوریه نیستند.

به تازگی لیندسی گراهام در پیامی در توییتر پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، گفت: واشنگتن باید پیش از هر گونه خروج از سوریه درباره این سه مسأله مطمئن باشد:داعش به طور کلی نابود شده باشد، ایران پیش‌روی نکند و متحدان کرد ما مورد حمایت قرار گیرند.

علاوه بر ابراهیم کالین، سردار کلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا نیز خطاب به لیندسی گفت: آقای سناتور، امیدوارم زمانی که صحبت از متحدان کردتان می‌کنید، منظورتان یگان‌های مدافع خلق نباشد زیرا هیچ گونه تفاوتی میان یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک وجود ندارد و واشنگتن نیز این مسأله را به خوبی می‌داند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.