صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / میرزایی: عزم جدی برای تربیت شهروندانی آگاه به حقوق‌شان لازم است

میرزایی: عزم جدی برای تربیت شهروندانی آگاه به حقوق‌شان لازم است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رسانه‌ها و صداوسیما نقش موثری در تبیین حقوق شهروندی دارند.

جلال میرزایی

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت تبیین حقوق شهروندی در جامعه بیان کرد: حقوق شهروندی با بخشنامه و آئین‌نامه تبیین نمی شود. بلکه تبیین حقوق شهروندی باید از پایین به بالا باشد. دولت و سازمان‌های حکومتی نیز در تبیین حقوق شهروندی تاثیر به سزایی دارند.

 وی اظهار کرد: اگر احزاب و گروه های سیاسی و رسانه ها صرفا نگاه‌شان به دولت برای تبیین حقوق شهروندی باشد، نظیر مجموعه حقوق شهروندی است که از سوی دولت آقای روحانی ابلاغ شد اما راه به جایی نبرد.

وی با بیان این‌که «رسانه‌ها و صداوسیما نقش موثری در تبیین حقوق شهروندی دارند»، گفت: ما باید حقوق شهروندی را به شهروندان آموزش دهیم. به عنوان مثال در یک سریال نحوه رانندگی فرد، صحبت کردن، احترام به یکدیگر و عدم تجاوز به حقوق یکدیگر نشان دهنده حقوق شهروندی است.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه ما در کشور به دنبال این هستیم که خیلی از مسائل را از طریق آموزش مفاهیم در جامعه جا بیندازیم. صرفا مفاهیم را گرد هم می‌آوریم و در چند مجموعه از آن رونمایی می‌کنیم سپس وقتی به اجرا می‌رسیم می‌بینیم که قابل اجرایی شدن نیست و آن‌ها را فراموش می‌کنیم. یک عزم و اراده برای تربیت شهروندان آگاه و شهروندانی که به حقوق خود اشراف دارند و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنند دیده نمی‌شود. به عنوان مثال ما در کشور خیلی از آزادی صحبت می‌کنیم اما تعریف درست آن را بلد نیستیم.

وی گفت: متاسفانه ما خیلی از مفاهیم را به جامعه آوردیم اما با آموزش نادرست آن مفاهیم را نیز ضایع کردیم و دیگر جامعه نسبت به این مفاهیم واکنشی نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.