صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ملی‌پوش قایقرانی: حریفان برای المپیک تمرین می‌کنند، ما تعطیلیم!
ملی‌پوش قایقرانی: حریفان برای المپیک تمرین می‌کنند، ما تعطیلیم!

انتخابات فدراسیون سریع‌تر برگزار شود

ملی‌پوش قایقرانی: حریفان برای المپیک تمرین می‌کنند، ما تعطیلیم!

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا با اشاره به وضعیت بلاتکلیف این روزهای قایقرانی گفت: امیدوارم انتخابات فدراسیون خیلی زود برگزار شود.

طالبیان بوداغی قویدل قایقرانی

ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت پاروزنان در سال قبل انتخابی المپیک اظهار کرد: در شرایطی که کمتر از یک سال تا انتخابی المپیک زمان داریم و باید با برنامه پیش برویم تعطیل هستیم و اردوها برگزار نمی‌شود. فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و گویا هیچ میلی وجود ندارد که سر و سامانی به این وضعیت داده شود و با برگزاری انتخابات تکلیف این رشته روشن شود. اکنون نیاز است که به سرعت وضعیت فدراسیون مشخص شود.

بوداغی درباره مشکلات این رشته ادامه داد: البته الان وضعیت طوری است که اردوها هم برگزار شود مشکلات دیگر حل نمی‌شود. هزینه‌ها خیلی زیاد شده و قطعا کار فدراسیون خیلی سخت است. به نظرم امروز فدراسیون قایقرانی به مدیری نیاز دارد که بتواند با پشتوانه مالی خوب وارد شود و کارها را پیش ببرد. اگر مثلا تا سال قبل قایقرانی ۵ میلیارد هزینه داشت اکنون ۱۵ میلیارد نیاز دارد تا کارهایش پیش برود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا با بیان این مطلب که امیدوارم خیلی زود انتخابات فدراسیون قایقرانی برگزار شود تصریح کرد: اولین نیاز این است که انتخابات هرچه سریع‌تر برگزار شود تا مدیر جدید وارد کار شود و بتواند برنامه ریزی کند و سیستمش را به کار بیندازد. اکنون درست است که ملی پوشان خودشان تمرین می‌کنند اما این مفید نیست. تا نظم اردویی نباشد پیشرفت حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران از شهرستان به تهران آمده اند و تمرین می‌کنند. در شرایطی که چون اردو نیست، خوابگاه و غذا ندارند. چون اردو نیست حقوق هم ندارند. یک ورزشکار چقدر می‌تواند از جیبش برای خود هزینه کند؟ این در حالی است که ورزشکاران باید برای کسب سهمیه المپیک که مسابقاتش سال آینده است آماده شوند.

بوداغی افزود: مسابقات کسب سهمیه المپیک شرایط متفاوتی دارد. ما برای بازی‌های آسیایی هر شرایط سختی که بود تحمل می‌کردیم تا بین سه قایق اول باشیم اما برای المپیک باید اول باشیم که سهمیه بگیریم و با این شرایط کار سخت است. این روزها قزاقستان و ازبکستان که اصلی ترین حریفان ما هستند در کشورهای دیگر اردو زده‌اند. ژاپن هم در اروپا اردو زده‌است. در این شرایط که همه تمرین می‌کنند ما زمستان را از دست می‌دهیم.

ملی‌پوش کایاک ایران همچنین گفت: در این روزها که همه تمرین می‌کنند تا به المپیک بروند ما تعطیل هستیم. متاسفانه فضای انتخابات بر ورزشکاران هم تاثیر گذاشته است و ملی‌پوشان نیز درگیر حاشیه و فضای انتخابات شده‌اند. این ماجرا به هیچ وجه برای قایقرانی خوب نیست و امیدوارم هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود. این همه تلاش کرده‌ایم و عمرمان را گذاشته‌ایم و درست نیست در فاصله چند ماه تا انتخابی المپیک این وضعیت‌مان باشد.

ملی‌پوش قایقرانی ایران در پایان گفت: فدراسیون اکنون به مدیری نیاز دارد که بتواند با نظم و پشتوانه‌هایی که دارد با انگیزه برنامه‌ریزی کند و وضعیت این رشته را سر و سامان بدهد. امیدوارم شرایط انتخابات نیز هرچه سریع‌تر مهیا شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.