صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / معرفی تیم‌های گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹/ نبرد قدرت‌های شرق دور
معرفی تیم‌های گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹/ نبرد قدرت‌های شرق دور

معرفی تیم‌های گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹/ نبرد قدرت‌های شرق دور

یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام ملت‌های آسیا، گروه سوم رقابت‌ها با حضور کره جنوبی و چین در کنار فیلیپین و قرقیزستان است.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، جام ملت‌های آسیا از اواسط دی ماه آغاز می‌شود و یکی از سخت‌ترین گروه‌ها، با حضور کره جنوبی و چین در کنار فیلیپین و قرقیزستان، گروه سوم رقابت‌هاست.

* کره جنوبی

کره جنوبی یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا مانند ایران بیش از ۴۰ سال است که نتوانسته عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. البته کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۵ تا یک قدمی فتح جام پیش رفتند ولی در نهایت به نایب قهرمانی بسنده کردند. تیم امید کره در بازی‌های آسیایی توانست قهرمان شود و این می‌تواند روحیه آنها را در جام ملت‌ها بالا ببرد. نام تائه هی بازیکن تیم الدحیل که امید می‌رفت در جام ملت‌ها بازی کند به دلیل مصدومیت حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. کره جنوبی دو بار سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد و امید آنها به سون هیونگ مین است که این فصل عملکرد خوبی برای تاتنهام داشته است.

* چین

چین یکی از تیم‌هایی بود که در انتخابی جام جهانی روسیه با کره جنوبی هم‌گروه بود. تیم تحت هدایت مارچلو لیپی ایتالیایی بدون تغییر بوده ولی هنوز نمی‌توان چین را در بین مدعیان قهرمانی در آسیا حساب کرد. این دوازدهمین حضور چین در تاریخ جام ملت‌های آسیا است و بهترین عملکرد این تیم، نایب قهرمانی در دو دوره جام ملت‌های آسیاست. چین در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۴ توانست به عنوان نایب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یابد. تمام بازیکنان چین در لیگ داخلی خودشان بازی می‌کنند و این تیم هیچ بازیکن لژیونری ندارد.

* قرقیزستان

تیم ملی فوتبال قرقیزستان یکی از سه تیمی است که برای اولین بار جواز حضور در جام ملت‌ها را به دست آورده و تجربه چندانی ندارد و قطعا حضور در مرحله گروهی برای این تیم می‌تواند افتخار خوبی باشد. این تیم در رده ۱۴۵ رده بندی فیفا قرار دارد و هدایت این تیم را الکساندر کرستینین روس بر عهده دارد. سنگین‌ترین شکست این تیم برابر ایران در سال ۲۰۰۷ رقم خورده است که با ۷ گل شکست خوردند. بازیکنان این تیم همگی در لیگ‌های آسیایی و کشورهای همسایه توپ می‌زنند.

* فیلیپین

فیلیپین نیز یکی دیگر از سه تیمی است که برای اولین بار حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. در واقع دو تیم از تیم‌های این گروه برای اولین بار به جام ملت‌ها راه یافته‌اند. فیلیپین همیشه سعی کرده با الگوبرداری از فوتبال انگلیس، سطح تیمی خود را بالا ببرد ولی این تیم که در رده ۱۶۷ رده بندی فیفا قرار دارد، فاصله زیادی تا رسیدن به تیم‌های آسیایی دارد. آنها پیش از شروع رقابت‌ها، اسون گوران اریکسون نامدار را به خدمت گرفتند تا در تیم ملی فوتبال این کشور مشغول به کار شود. باید دید این مربی سوئدی می‌تواند تاثیر مثبتی در فیلیپین داشته باشد یا خیر.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.