صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / قهرمانی کودکان ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی مالزی ۲۰۱۸

قهرمانی کودکان ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی مالزی ۲۰۱۸

تیم چرتکه ۳۵ نفره کودکان هوشمند ایران قهرمان هجدهمین مسابقات Pama ۲۰۱۸ که معتبرترین رقابت‌های محاسبات ذهنی جهان است، شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، هجدهمین دوره مسابقات جهانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» در شهر کوالالامپور مالزی با حضور ۷۳۳ کودک از ۲۴  کشور جهان در حالی برگزار شد که کودکان ایرانی موفق شدند عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات را کسب کنند.

حاضرین در سالن برگزاری این مسابقات از جمله مرضیه افخم، سفیر ایران در مالزی بارها شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و جهانیان به هوش، استعداد و نبوغ کودکان تیم چرتکه ایران احترام گذاشتند. ایران سال گذشته هم در آفریقای جنوبی قهرمانی جهان را به دست آورده بود.

امیرمهدی کرامتی، قهرمان قهرمانان در سطح A از استان کرمانشاه و هفت نفر قهرمان و ۲ برگزیده اول در همین سطح، محمدطاها برزی قهرمان قهرمانان سطح B از استان کرمانشاه و ۹ نفر قهرمان و یک برگزیده اول در این سطح، ۹ قهرمان در سطح C، سه قهرمان در سطح D، یک برگزیده اول در سطح E حاصل دسترنج کودکان و نوجوانان این مرز و بوم است.

تیم ۳۵ نفره ایران شامل ۹ نابغه از استان‌ البرز، ۲ نابغه از استان‌ لرستان، ۲ نابغه از استان‌ بوشهر، ۲ نابغه از استان‌ تهران، ۲ نابغه از استان‌ زنجان، ۴ نابغه از استان‌ مرکزی، یک نابغه از استان‌ کردستان، ۱۰ نابغه از استان کرمانشاه، ۲ نابغه از استان هرمزگان و یک نابغه از استان همدان هستند.

در این مسابقات جهانی که بزرگ‌ترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود، نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.

چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود.

از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می‌دانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.