صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / علیدوستی: تیم‌ملی همه فاکتورهای موفقیت را دارد/ آسیایی‌ها از ایران می‌ترسند
علیدوستی: تیم‌ملی همه فاکتورهای موفقیت را دارد/ آسیایی‌ها از ایران می‌ترسند

ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات

علیدوستی: تیم‌ملی همه فاکتورهای موفقیت را دارد/ آسیایی‌ها از ایران می‌ترسند

کارشناس فوتبال معتقد است همه چیز برای موفقیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا فراهم است و تیم کی‌روش مقابل هیچ حریفی نقاط ضعف ندارد.

حمید علیدوستی

حمید علیدوستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و تدارکی که برای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌بیند، گفت: تیم ملی ایران دو بار پیاپی به جام جهانی رفته و بازیکنان مطرح، با ظرفیت و با تجربه بین‌المللی در آن حضور دارند. به اعتقادم امسال، سالی است که تیم ملی تمام فاکتورهای لازم برای موفقیت را دارد.

او در مورد هم‌گروهی ایران با تیم‌های یمن، عراق و ویتنام هم عنوان کرد: بازی‌های مرحله گروهی هیچ‌گاه برای ایران مشکل نبوده است. بازی‌های اصلی ما در مراحل حذفی آغاز می‌شود اما ما باید به بضاعت خودمان نگاه کنیم. هر چه برای موفقیت یک تیم بخواهیم، در تیم ملی ایران وجود دارد. ما هم نیمکت قوی داریم و هم بازیکنان حاضر در زمین بسیار باتجربه‌اند. بیشتر آن‌ها تجربه بین‌المللی داشته و در سال‌های اخیر آن‌قدر در کنار کی‌روش بوده‌اند که به شناخت بالایی از یکدیگر دسته پیدا کرده‌اند.

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران همچنین خاطرنشان کرد: تیم ملی در مراحل حذفی احتمالا باید با تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا دست و پنجه نرم کند. تیم‌های عراق و عربستان هم جزو مطرح‌های آسیا هستند اما ایران از همه این‌ها بالاتر است. قرار داشتن در رده اول آسیا نیز مؤید این مطلب است و واقعا ما به حق، تیم برتر قاره هستیم. از طرفی تمام ابزارهای لازم را هم برای موفقیت داریم.

علیدوستی درباره این که گفته‌ می‌شود کی‌روش یک قهرمانی آسیا به فوتبال ایران بدهکار است، اظهار کرد: به هر حال هر مربی را با افتخارات و قهرمانی‌هایش می‌شناسند اما باید قبول کنیم که کی‌روش تاثیر خودش را روی فوتبال ایران گذاشته است. ما امروز تیمی داریم که در هر پستی، سه-چهار بازیکن خوب دارد. در واقع ما می‌توانیم دو تیم ملی دیگر نیز در کنار تیم ملی اصلی داشته باشیم. این اتفاق نشات گرفته از مربیان داخلی و لیگ هم است.

او اضافه کرد: همین‌که به دو دوره جام جهانی صعود کرده‌ایم و به عنوان اولین تیم آسیا نیز به این موفقیت رسیده‌ایم، موفقیت بزرگی است. اگر کی‌روش بتواند ایران را قهرمان آسیا کند، کارنامه خوبش را تکمیل کرده است. بنابراین او مربی‌ای نبوده که تاثیر نگذاشته باشد. تیم ملی امروز صاحب برنامه و هدف در زمین است.

پیشکسوت فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش به احاطه کی‌روش بر ضعف‌های تیمش اشاره کرد و گفت: او برنامه‌های دفاعی برای مسابقات بزرگ مثل بازی با اسپانیا، مراکش، پرتغال و آرژانتین داشته است. همچنین پلن B تیم ملی، پرس از جلو بود که با این پلن‌ها، تیم‌های آسیایی را هم شکست داده‌ است. معتقدم کی‌روش تجربه کافی برای این مسابقات دارد و قطعا ضعف‌ها را هم در تمرین‌ها برطرف می‌کند. هرچند تاکید می‌کنم که ما مقابل تیم‌های آسیایی، هیچ ضعفی نداریم. شاید مقابل تیم‌های برتر جهان ضعف‌هایی داشته باشیم اما مقابل تیم‌های آسیایی هیچ ضعفی نداریم. تنها توانمندی روانی، مورد نیاز بازیکنان است که دراین زمینه هم آن‌ها در سال‌های اخیر با قرار گرفتن در جایگاه اول آسیا، به این خودباوری رسیده‌اند. امیدوارم این خودباوری در زمین نیز متجلی شود و ما شاهد موفقیت ایران در جام ملت‌های آسیا باشیم.

علیدوستی در ادامه عنوان کرد: کره جنوبی هیچ‌گاه نتوانسته مقابل تیم کی‌روش پیروز  باشد. درحالی که آن‌ها تیم مطرحی بوده و آلمان را در جام جهانی حذف کرده‌اند. این، نشان‌دهنده قدرت، برنامه‌ریزی و تفکر تیمی ماست. از طرفی هم باید بدانیم که تیم‌های آسیایی از تیم ملی ایران وحشت دارند. در مجموع امیدوارم بازیکنان بتوانند در مراحل حذفی و در کوران مسابقات، توان روحی خود را بالا نگه دارند.

او همچنین درباره برگزاری اردوی قطر برای آماده‌سازی تیم ملی تصریح کرد: حضور تیم ملی در قطر با توجه به تشابهات آب و هوایی با امارات می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. ضمن این که آقای کی‌روش دیدارهای تدارکاتی را با تیم‌هایی مثل قطر و لبنان در نظر گرفته که می‌تواند به اهداف تاکتیکی‌اش در آن‌ها دست پیدا کند. سرمربی تیم ملی پلن خودش را دارد و انتخاب حریفان تدارکاتی قطعا با این پلن‌ها هم‌خوانی دارد. در مجموع می‌توانم بگویم همه چیز برای قهرمانی ایران در آسیا فراهم است.

علیدوستی در پایان و در پاسخ به این پرسش که این روزها که از فوتبال فاصله گرفته، مشغول چه فعالیتی است، به ایسنا گفت: من در منزل مشغول مطالعه هستم و از آن لذت می‌برم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.