صفحه اصلی / استان ها / کردستان / دانش آموزان ۵۲۸ مدرسه کردستان با بخاری نفتی گرم می‌شوند

دانش آموزان ۵۲۸ مدرسه کردستان با بخاری نفتی گرم می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: 528 مدرسه استان کردستان فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که به وسیله بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شوند و عمدتا در روستاها و مناطق حاشیه قرار دارند.

بخاری نفتی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌رشید قربانی روز دوشنبه(۱۰ دی) در شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۲ هزار دانش آموز استان در سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: واحدهای آموزشی استان شامل ۱۴ هزار و ۹۶۷ کلاس درس است که ۲۳ هزار و ۴۱۶ نفر نیروی اداری نیز در آموزش و پروش استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه مسئولیت ساخت و ساز و احداث و نوسازی مدارس برعهده سازمان نوسازی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۵ پروژه آموزشی در استان در دست احداث است که پیش بینی می‌شود ۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۷ کلاس درس در استان آماده افتتاح هستند، اعلام کرد: در مجموع سه هزار و ۷۸۷ ساختمان آموزشی و غیرآموزشی در استان وجود دارد که از میزان ۲ هزار و ۸۷۰ واحد آن آموزشی بوده و مابقی نیز شامل ساختمان‌های اداری، اردوگاه‌ها و کانون‌ها و … هستند.

قربانی با عنوان اینکه در کل کشور ۳۰ درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند، گفت: در استان کردستان نیز ۳۰ درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند، اما این به این معنی نیست که تخریبی هستند و باید تعطیل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۳۷ واحد آموزشی و غیرآموزشی استان وضعیت مطلوب و یک هزار و ۲۲۴ واحد وضعیت غیراستاندارد داشته و یک هزار و ۱۸۹ مدرسه هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: متاسفانه ۲۳۷ مدرسه استان هم پرخطر هستند و وضعیت مطلوبی ندارند و ضروری است اعتبارات لازم به این مدارس اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه نوسازی و جایگزینی مدارس تخریبی استان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، خاطرنشان کرد: ۵۲۸ مدرسه استان هم فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که به وسیله بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شوند و عمدتا در روستاها و مناطق حاشیه قرار دارند؛ لازم است سازمان نوسازی مدارس نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

قربانی عنوان کرد: تعدادی از مدارس با تعمیرات جزئی رفع خطر می‌شوند که امسال ۲٫۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت اما ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است که به بحث تعمیر و رفع خطرات تعدادی از مدارس استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص یابد.


انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.