صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قابل قیاس با هم نیستند/تفاوت عضو هیات علمی در دانشگاه و موسسه پژوهشی
دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قابل قیاس با هم نیستند/تفاوت عضو هیات علمی در دانشگاه و موسسه پژوهشی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پژوهشی وزارت علوم :

دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قابل قیاس با هم نیستند/تفاوت عضو هیات علمی در دانشگاه و موسسه پژوهشی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پژوهشی وزارت علوم گفت:بر خلاف عضو هیات علمی شاغل در دانشگاه‌ها، رویه فعالیت عضو هیات علمی موسسات پژوهشی ثابت و تکراری نیست و بستگی زیادی به موضوع پژوهش و قراردادهای پژوهشی موسسه دارد، بنابراین عضو هیات علمی پژوهشی باید از نوآوری بیشتری برخوردار باشد.

محسن شریفی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محسن شریفی روز دوشنبه(۱۰ دی ماه) در نشست دبیران هیات‌های جذب اعضای هیات علمی موسسات پژوهشی گفت:پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی حلقه ارتباط دانشگاه‌ها و جامعه هستند زیرا هم از توانایی‌های دانشگاه مطلع هستند و هم نیازهای جامعه را می‌دانند. پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تفاوت‌های مشخصی با دانشگاه دارند که غلبه نوآوری، فناوری در فعالیت‌ها و ارتباط قوی با بخش‌های مختلف جامعه از جمله این تفاوت‌هاست.

شریفی تاکید کرد: باید فردی به عنوان عضو هیات علمی در موسسات پژوهشی جذب شود که توانایی ارتباط قوی با صنعت و حوزه کاربرد را در جامعه داشته باشد و داشتن مقاله پژوهشی برای فعالیت در پژوهشگاه کافی نیست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری پژوهشی وزارت علوم گفت: عضو هیات علمی شاغل در موسسات پژوهشی باید با  آخرین تحقیقات دانشگاه‌ها در حوزه تخصصی خود آشنا باشد و با استفاده از پژوهش‌های نظری صورت گرفته، طرح‌های کاربردی برای نیازهای جامعه ارائه دهد.

وی افزود: نیروهای انسانی شاغل در موسسات پژوهشی باید توانایی کار متناسب با ماموریت پژوهشگاه را داشته باشند و به همین علت ایجاد دوره‌های پسا دکترا در موسسات پژوهشی به تقویت سرمایه انسانی این موسسات کمک می‌کند.

بنا به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریفی با تاکید بر جایگاه مهم موسسات پژوهشی در نظام علم و فناوری کشور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قابل قیاس با هم نیستند و هر کدام اهمیت و جایگاه خودرا دارند بنا براین در امور جذب و ارتقا باید به شرایط خاص موسسات پژوهشی توجه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.