صفحه اصلی / سرخط خبرها / توضیحات بطحایی در جلسه فراکسیون پاسخگوی مجلس درباره حادثه مدرسه زاهدان

توضیحات بطحایی در جلسه فراکسیون پاسخگوی مجلس درباره حادثه مدرسه زاهدان

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس از بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان در جلسه فراکسیون پاسخگو با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

مدرسه زاهدان

علی بختیار، با تشریح جلسه روز گذشته فراکسیون پاسخگوی مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه زاهدان برگزار شد، بیان کرد: نمایندگان حاضر در این جلسه بر برخورد با مسببین این حادثه تاکید داشتند و اعتقاد بر این است که تشکیل کارگروه ها و کمیسیون های مختلف برای بررسی این موضوع، روند بررسی این حادثه را کُند خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه مطرح کرد که این مدرسه بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش به مکانی غیر استاندارد نقل مکان کرده است که در این خصوص، هیات تخلفات اداری در وزارت آموزش و پرورش در این هفته جلسه تشکیل خواهد داد و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم گلپایگان در ادامه اظهار کرد: در این جلسه در خصوص وضعیت اعتبارات و هم چنین اعتبارات تخصیص یافته نیز بحث هایی انجام شد و صحبت هایی مطرح شد تا بخاری های استانداردی که در انبار آموزش و پرورش وجود دارد، در شهرها یا روستاهایی که گازرسانی صورت نگرفته، استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش توسط مجلس پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد بسیاری کلاس درس غیر استاندارد در کشور وجود دارد و ۸ هزار و ۶۰۰ کلاس درس از بخاری های غیر استاندارد استفاده می کنند مجلس در بودجه سال جاری اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش پیش بینی کرده بود بنابراین این وضعیت بی هیچ وجه قابل قبول نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: گزارش سازمان برنامه و بودجه بر تخصیص کامل اعتبارات این بخش تاکید داشت و با توجه به این که بودجه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته رشد داشت ولی متاسفانه اقدام قابل قبولی صورت نگرفته است.

بختیار در پایان با اشاره به خواسته فراکسیون پاسخگو برای در اولویت قرار دادن ایمن سازی کلاس های درس آموزش و پرورش گفت: از مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز خواسته شد که در خصوص تخصیص اعتبارات کوتاهی صورت نگیرد و اعتبارات لازم را تامین کند.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.