صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / الیزابت وارن وارد گود انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا شد
الیزابت وارن وارد گود انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا شد

الیزابت وارن وارد گود انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا شد

الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکا امروز (دوشنبه) با تشکیل یک کمیته مقدماتی از تمایل خود برای ورود به رقابت‌های سال ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، این سناتور ماساچوست با انتشار ویدئویی، دیدگاهش را درباره ایجاد فرصت، و نه فقط ثروت برای همه آمریکایی‌ها تشریح کرد.

وارن ۶۹ ساله در ویدئوی خود گفته است: تفاوت‌های ما مهم نیست. همه ما یک امر واحد می‌خواهیم؛ این که سخت کار کنیم، از قواعد مشابه پیروی کرده و از خود و کسانی که دوست داریم مراقبت کنیم. این چیزی است که من برای آن مبارزه می‌کنم و به همین دلیل یک کمیته مقدماتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری راه‌اندازی کرده‌ام. به کمک شما نیاز دارم.

وارن در ماه سپتامبر گفته بود که به طور جدی به نامزدی حزب دمکرات برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۰ فکر می‌کند. این سناتور آمریکایی در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ بارها با ترامپ وارد چالش شد که وارن را به خاطر نیاکان بومی‌ او، «پوکاهانتوس» لقب داده بود.

به گزارش رویترز، سناتور وارن به عنوان معمار تشکیل دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان پس از بحران سال ۲۰۰۸، از صداهای قدرتمند در سنای آمریکا پیرامون مسائل مالی است.

این استاد پیشین دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد، در سال ۲۰۱۶ در کنار تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون برای پیروزی نامزد حزب دموکرات مبارزه کرد و ترامپ را «کِرم پول‌پرست متزلزل» خطاب کرد که به گفته او، سرشار از حرص و نفرت است.

وی خطاب به هوادارانش گفته که در اوایل سال ۲۰۱۹ به طور رسمی راه‌اندازی کمپین انتخاباتی خود را اعلام می‌کند.

الیزابت وارن مهم‌ترین چهره دموکرات است که تاکنون برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

پیشتر در اواسط ماه دسامبر، جولیان کاسترو، وزیر پیشین مسکن و توسعه شهری در دولت باراک اوباما نیز از راه‌اندازی کمیته مقدماتی برای رقابت‌های ۲۰۲۰ خبر داده بود. تشکیل این کمیته به نامزدها امکان می‌دهد تا به صورت قانونی پول برای کارزار انتخاباتی خود جمع‌آوری کنند.

با این حال، جان دلانی تنها چهره دموکرات است که به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. البته به نظر می‌رسد با آغاز سال جدید میلادی و ورود چهره‌های جدی به صحنه انتخابات این روند تغییر کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.