چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / افزایش قربانیان اوردوز در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی
افزایش قربانیان اوردوز در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی

افزایش قربانیان اوردوز در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی

نتایج تحقیقات اخیر در آمریکا نشان می‌دهد مرگ و میر کودکان و نوجوانان این کشور بر اثر اوردوز مواد مخدر افزایش سه برابری داشته‌ است.

مواد مخدر مصنوعی دارو

به گزارش کسب و کار نیوز، کارشناسان با بیان اینکه در دو دهه گذشته نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز مواد مخدر در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی سه برابر رشد داشته،‌ اظهار کردند: بلع تصادفی مواد مخدر یا مسمومیت عمدی ناشی از آن، علت مرگ کودکان بوده‌ است. در نوجوانان نیز اوردوز غیرعمدی، مصرف مسکن‌های تجویزی والدین یا خرید مواد مخدر علت مرگ آنان اعلام شده‌ است.

در مجموع از سال ۱۹۹۹ میلادی تقریبا ۹۰۰۰ کودک و نوجوان بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته کارشناسان، آمار مرگ و میر میان این گروه سنی به گستردگی مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در میان افراد بزرگسال نیست هرچند می‌تواند روند مشابهی را داشته باشد.

در این مطالعه محققان به ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده در مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ پرداختند. در این بازه زمانی نزدیک به ۹۰۰۰ کودک و نوجوان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مخدرهای غیرقانونی یا تجویزی فوت کرده‌اند. همچنین حدود ۴۰ درصد از این مرگ و میرها در خانه اتفاق افتاده است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، اگرچه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به دلیل تغییر رویه پزشکان در تجویز داروهای حاوی مخدر میزان مرگ و میرها کاهش پیدا کرده، اکنون نرخ مرگ و میر افزایش یافته چرا که تعداد بیشتری از نوجوانان به مصرف هروئین و فنتانیل روی آورده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.