چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / افزایش درخواست گذرنامه ایرلندی از سوی شهروندان بریتانیایی
افزایش درخواست گذرنامه ایرلندی از سوی شهروندان بریتانیایی

افزایش درخواست گذرنامه ایرلندی از سوی شهروندان بریتانیایی

وزیر خارجه ایرلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد، در سال ۲۰۱۸ شمار شهروندان بریتانیایی مایل به دریافت گذرنامه‌های ایرلندی ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد که تقریبا دو برابر مجموع سالانه درخواست‌ها از زمانیست که بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت داد.

ایرلند

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۰۰ هزار بریتانیایی واجد شرایط امسال تلاش کردند تا از طریق گذرنامه‌ای از نزدیکترین کشور همسایه‌شان به شهروندی‌ خودشان در اتحادیه اروپا بچسبند و تعداد آنها نسبت به ۸۱ هزار در سال گذشته و ۴۶ هزار در سال ۲۰۱۵ که یک سال پیش از رای‌گیری بریگزیت می‌شد، افزایش نشان می‌دهد.

هر شخصی که در جمهوری ایرلند یا ایرلند شمالی (بخشی از بریتانیا) متولد شود یا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ آنها ایرلندی باشند، واجد شرایط دریافت گذرنامه ایرلندی هستند که در مجموع حدود شش میلیون شهروند بریتانیایی می‌شود. آنها می‌توانند شهروندی دوگانه داشته باشند.

ثبت‌نام برای گذرنامه‌های ایرلندی در ایرلند شمالی که شهروندانش می‌توانند هم گذرنامه ایرلندی و هم بریتانیایی داشته باشند، امسال دو درصد افزایش نشان می‌دهد. با توجه به اینکه سه ماه تا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس زمان باقی مانده است، پیش‌نویس توافق خروج میان دو طرف تایید شد و نیازمند رای مثبت پارلمان بریتانیاست که رای‌گیری آن احتمالا ماه آتی برگزار می‌شود. شرایط به گونه‌ای است که احتمالاتی شامل بریگزیت بدون توافق تجاری و لغو کلی بریگزیت دور از انتظار نیست.

انتهای پیام   

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.