صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نظارت ناتو بر دریای سیاه بعد از تنش اخیر تنگه کرچ هم ادامه می‌یابد
نظارت ناتو بر دریای سیاه بعد از تنش اخیر تنگه کرچ هم ادامه می‌یابد

نظارت ناتو بر دریای سیاه بعد از تنش اخیر تنگه کرچ هم ادامه می‌یابد

سخنگوی ناتو اعلام کرد، به نظارت خود بر منطقه دریای سیاه ادامه می‌دهد و در همین راستا کشتی‌های ناتو به صورت روتین گشت زنی‌ها و ماموریت‌های رهگیری خود را انجام خواهند داد.

ناو ناتو

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ناتو اعلام کرد: در حال‌ حاضر بسیاری از کشتی‌های ناتو در منطقه دریای سیاه حضور دارند. ناوهای ناتو ۱۲۰ روز در طول امسال در این منطقه بودند. در حالی که در سال گذشته این رقم ۸۰ روز بوده است.

وی ادامه‌ داد: برخی از همپیمانان ناتو نظارت‌های هوایی در این منطقه داشته و برخی دیگر نیز به طور منظم پروازهای شناسایی بر فراز دریای سیاه دارند. همچنین یک گردان چند ملیتی به سرپرستی رومانی در شهری در این کشور به نام کرایوا حضور دارد و سه عضو ناتو یعنی بلغارستان، رومانی و ترکیه تجهیزاتی در منطقه دریای سیاه مستقر کرده‌اند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کرملین درخواست پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین برای اعزام کشتی‌های ناتو به دریای آزوف را یک اقدام تحریک آمیز خوانده بود.

دریادار لرد آلن وست، یکی از مقامات ارشد دریای انگلیس هشدار داده بود، اگر ناتو چنین اقدامی انجام دهد باعث افزایش تنش می‌شود.

وی گفت‌: ما باید درباره استقرار تجهیزات در این منطقه با دقت بسیاری فکر کنیم. ممکن است اعزام نیروی ناتو به مرزهای نزدیک روسیه به عنوان یک اقدام خصمانه تلقی شود. ما باید تعداد محدودی از ناوها را بر اساس آزادی دریانوردی ارسال کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.