صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عمران خان: منظورم از “مردان کوچک” نخست‌وزیر هند نبود
عمران خان: منظورم از “مردان کوچک” نخست‌وزیر هند نبود

عمران خان: منظورم از “مردان کوچک” نخست‌وزیر هند نبود

نخست وزیر پاکستان امروز جمعه‌ اعلام کرد که منظورش از عبارت "مردان کوچک اشغال کننده مناصب بزرگ" در یک توییت مناقشه برانگیز مربوط به ماه سپتامبر که بعد از لغو نشست برنامه‌ریزی شده وزرای خارجه پاکستان و هند منتشر شد، شخص نخست وزیر هند نبوده است.

عمران خان

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از پایگاه آل ایندیا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان این توییت مناقشه برانگیز دارای کنایه را بعد از آن فرستاد که هند نشست میان وزرای خارجه دو کشور را که قرار بود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر صورت گیرد، بعد از وقوع یک حمله تروریستی لغو کرد.

عمران خان در آن زمان در توییت خود نوشته بود: از پاسخ منفی و مغرورانه هند به تقاضایم برای از سر گیری گفت‌وگوی صلح سرخورده شدم. با این حال من در تمامی زندگی‌ام با مردان کوچک اشغال کننده مناصب بزرگ برخورد داشته‌ام که از بینش لازم برای دیدن تصاویر بزرگتر برخوردار نیستند.

هند پیش‌تر درباره این توییت اظهار نظر نکرده بود. روز چهارشنبه هند برای دومین بار از شرکت در  اجلاس SAARC در پاکستان خودداری کرد.

سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند، اعلام کرد: از لحظه‌ای که پاکستان فعالیت‌های تروریستی در هند را متوقف کند، گفت‌وگو می‌تواند آغاز شود.

عمران خان که در زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش وعده مشارکت پاکستان در ابتکار عمل برای صلح با هند را داده بود، از پاسخ منفی هند اظهار ناخرسندی کرد.

او روز پنجشنبه‌، گفت‌: تنها یک بازیکن همواره از باختن می ترسد و در مقابل آن بازیکن دیگر تنها بر پیروزی تمرکز می‌کند. لازم به ذکر نیست که کدام دسته از رهبران بزرگتر هستند.

وی افزود: اگر فرانسه و آلمان با وجود داشتن جنگ‌های زیاد در حال‌ حاضر هم زیستی دارند چرا دیگران نتوانند آن را داشته باشند. ما تنها با عبور از بازی اتهام زنی و امتیازگیری است که می‌توانیم دستاوردی بزرگ داشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.