صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / سینمای مقاومت درگاه صدور پیام انقلاب است
سینمای مقاومت درگاه صدور پیام انقلاب است

تجلی مقاومت بر پرده نقره ای؛ (3)

سینمای مقاومت درگاه صدور پیام انقلاب است

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» پر رنگ ترین نگرش در جریان انقلاب اسلامی را رویکرد و منش فرهنگی در مواجهه با پدیده های اجتماعی و سیاسی دانست و تأکید کرد: دراین زمینه سینمای مقاومت مهمترین درگاه برای صدور پیام انقلاب به شمار می رود.

حمید بهمنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، توفیق هنرسینما در امر جریان سازی را نیازمند جذب دامنه گسترده مخاطبان دانست و گفت: سینمای مقاومت ایران برای دستیابی به موفقیت هرچه بیشتر نیازمند جلب مخاطبان گسترده از حوزه‌های فکری و نگارش های مختلف اجتماعی است. وی ادامه داد: در این زمینه مهم ترین رسالت برعهده متفکران، اندیشمندان، هنرمندان و صاحب‌نظران دینی و اجتماعی است. چرا که آنها این توانایی را دارند تا در تربیت و هدایت نسل جوان برای بهره گرفتن از امور فرهنگی به ویژه محصولات هنری برای تحقق ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، بیشترین سهم را ایفا کنند.
کارگردان فیلم سینمایی «گذرگاه شیطان» برگزاری رخدادها و جشنواره‌هایی مانند سینمای دفاع مقدس و فیلم مقاومت را یکی ازمهم‌ترین مراکز ترویج اندیشه ها و ارزش های انقلابی دانست و تصریح کرد: دراین نکته شکی وجود ندارد که اگر به دنبال ترویج مقاومت، ایستادگی، پایداری و ایثار به عنوان سمبل های مفهوم مقاومت درهنرسینما هستیم؛ درگام نخست باید تلاش کنیم تا این این گونه سینمایی، دایره مخاطبان خود را به سطح گسترده تری ازآنچه که امروز شاهد آن هستیم توسعه دهد.
وی حضورجوانان هنرمند ومستعد درعرصه سینمای دفاع مقدس و مقاومت را یکی ازمهمترین نعمت های هنرهفتم کشورمان درزمان حاضردانست ویادآورشد: همراهی، هدایت وحمایت ازنسل جوان هنرمند ومستعد می تواند باعث آشنایی هرچه بیشترمسوولان فرهنگی کشوربا دایره دید، برداشت وگرایش این سینماگران به تولید آثار سینمایی منطبق با زبان نسل جدید مخاطبان شود.
وی ادامه داد: مساله حمایت ازهنرمندان جوان مستعد به ویژه در عرصه سینمای مقاومت باید بیش از هر چیز مورد توجه متولیان فرهنگی کشورقرارگیرد.
بهمنی یکی از اصلی‌ترین میوه ها و ثمره های انقلاب شکوهمند اسلامی را تقدیس ارزش های ملی و انقلابی و ترویج ارزش‌های فرهنگی میان جامعه وعموم مردم دانست وتاکید کرد: در این میان استفاده اززبان هنربرای بازتاب ارزش‌های فرهنگی درتمامی جوانب آن ازجمله ارزش‌های مقاومت و پایداری مردم ایران می‌تواند به عنوان مهمترین درگاه برای صدور پیام انقلاب به شمارآید.
وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که با توجه هرچه بیشتربراین حوزه می توانیم به آینده سینمای مقاومت کشورمان بیش از پیش امیدواربوده و به دنبال آن شاهد بروز و ظهوربیشتر آثار و ظرفیت ها در این عرصه باشیم.
کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به توفیق آثارسینمای دفاع مقدس طی چند سال اخیردرتوجه و جلب اقبال مخاطبان، منتقدان وهمچنین توفیق های مکرردرگیشه ،خاظرنشان کرد: همین مساله نشان داده است که با تمرکز با نگاهی متفاوت به جوانان و تولیدات آنها برای بازتاب مفاهیم و ارزش‌های حوزه مقاومت و دفاع مقدس، می توان به فتح قله‌های رفیعی درعرصه هنرهفتم کشورنائل شد.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم لازم است تا با اطمینان و اعتماد هرچه بیشترباردیگرمانند سال های پررونق سینمای ایران دردهه ۶۰، پرچم سینمای ملی و هویت سینمایی کشورمان را که بی شک گره خورده با نام انقلاب ومقاومت است به دست سینماگران جوان ومتعهد این حوزه سپرد.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پنجم تا نهم آذرماه درتهران برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.