صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سرنشینان کدام ناو کیهانی بیش از دیگران از زمین فاصله گرفتند؟
سرنشینان کدام ناو کیهانی بیش از دیگران از زمین فاصله گرفتند؟

سرنشینان کدام ناو کیهانی بیش از دیگران از زمین فاصله گرفتند؟

"جیمز لاول"، "فرد هیز" و "جان سوئیگرت" کیهان‌نوردان سفینه فضایی "آپولو-۱۳ "که در ۱۱ آوریل ۱۹۷۰ راهی کره ماه شد، توانستند با قرار گرفتن در فاصله ۴۰۰۱۷۱ کیلومتری زمین در محلی به پرواز درآیند که نه تا آن زمان و نه پس از آن هیچ بشری تا این حد از زمین دور نشده بود. البته قضیه سفر آنها و رسیدن به این رکورد چندان هم ساده نبود.

آپولو 13

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق برنامه پیش‌بینی شده، دو تن از آنها، طبق روال برنامه این نوع سفینه‌ها باید روز ۱۴ آوریل در نقطه “فرامائورو” بر سطح ماه فرود می‌آمدند و تحقیقات انجام شده توسط کیهان نوردان آپولو-۱۱ و ۱۲ را ادامه می‌دادند.

روز ۱۳ آوریل در حالی که ناو  در ۳۳۰ هزار کیلومتری زمین قرار داشت ناگهان یکی از مخزن‌های اکسیژن بخش موتوری ناو به دلیل ساییدگی یکی از سیم هایش منفجر شد.

ناو  در موقعیتی قرار داشت که نمی‌توانست بلافاصله و بدون چرخیدن در مدار ماه به زمین بازگردد. به همین دلیل کارشناسان ناسا به فضانوردان دستور دادند بدون انجام عملیات فرود در ماه، بقیه برنامه را ادامه دهند. فضانوردان به دلیل از کار افتادن دو باتری سفینه و افت میزان تولید برق مجبور به صرفه جویی شدند و سامانه‌های برقی را به ندرت و فقط در صورت ضرورت روشن می‌کردند.

ناسا در ۱۶ آوریل گزارش داد که سفینه در ۲۰۰۰ کیلومتری ماه قرار گرفته است و بنا به توصیه کارشناسان این سازمان، فضانوردان موتور سفینه را به مدت چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه روشن کردند و این مانور، آپولو-۱۳ در مسیر بازگشت آزاد به طرف زمین قرار گرفت. به این ترتیب آپولو پس از دور زدن ماه به سمت زمین بازگشت.
سفینه آپولو-۱۳ سرانجام در ۱۷ آوریل ۱۹۷۰ سرنشینان خود را سالم به زمین بازگرداند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.