صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تصویب ۷۰ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی
تصویب ۷۰ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی

تصویب ۷۰ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی طرح‌های اشتغال روستایی در کشور در مجموع حدود ۱۳۰ هزار طرح و میزان تسهیلات درخواستی متقاضیان بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است که تا به امروز از این میزان درخواست ۷۰ هزار میلیارد ریال در بانک‌های عامل مصوب شده است.

بازدید وزیر کار از طرح توسعه ارزش‌های روستایی - مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی منصوری در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: وزارت کار درخصوص تسهیلات روستایی  ۶۰ هزار میلیارد ریال را متعهد شده که تا کنون ۷۰۰۰ میلیارد ریال از تعهد این وزارتخانه در مورد تسهیلات، مصوب و بخش قابل توجهی نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ساز و کاری مشخص شده تا  تسهیلات متقاضیانی که تاکنون دریافت نشده افزایش پیدا کند.

او با اشاره به این‌که تسهیلات اشتغال روستایی در بخش های خدمات، آی تی، گردشگری، معادن کوچک، کشاورزی و دامپروری است، گفت: الگوی توسعه مشاغل خانگی در کشور که از سوی وزارتخانه مشخص شده در ۹ استان اجرا شده و به زودی با اعلام‌ نتایج به استان های دیگر نیز ابلاغ می شود.

معاون توسعه کارافرینی و اشتعال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصافه کرد: ضمانتنامه بانکی از مهمترین مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی است که این مسئله به عنوان یک مشکل مهم  به صورت جدی از سوی وزارت تعاون پیگیری می شود و در این راستا در حال حاضر بانک توسعه تعاون تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال را با دریافت سفته پرداخت می کند. 

منصوری گفت: تسهیلات سبب ایجاد اشتغال نمی شود بلکه در این خصوص بازار محصولات اهمیت دارد و در راستای فروش تولیدات‌ روستایی باید مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۴۴۰۰ روستا از ۴۹ هزار روستای کشور به عنوان روستای کانونی انتخاب شده اند، گفت: در دستور کار است که سال آینده یک هزار روستا از این ۴۴۰۰ روستا معرفی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.