صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده اراک: باید اعتماد دولت به شوراها برگردد
نماینده اراک: باید اعتماد دولت به شوراها برگردد

نماینده اراک: باید اعتماد دولت به شوراها برگردد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید به شهرداری‌ها اعتماد کند و آنها را رقیب خود نداند بلکه آنها را یاور خود بداند.

سید مهدی مقدسی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه همدان، مقدسی پنجشنبه ۸ آذر در نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان ها در همدان، عنوان کرد: نگاه ما به شورای‌ها و شهرداری‌ها باید تغییر کند همچنین ضمن اینکه نگاه دولت در چند ساله گذشته مناسب نبود چرا که چسندگی به بدنه متورم دولت اجازه نمی‌دهد شوراها رسالت خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت باید اصلاح ساختار انجام دهد و بدنه اش را به بدنه کوچکی تبدیل کند، دولت باید به شهرداری‌ها اعتماد کند و آنها را رقیب خود نداند بلکه آنها را یاور خود بداند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۲۳ وظیفه را احصاء و به دولت ارائه کردیم که به کلانشهرها اختیارات و بودجه را بدهد و شهرداری ها را باور کند.

مقدسی افزود: نوع نگاه‌های کشورهای پیشرفته به اداره شهرها متفاوت است و به پارلمان‌های مردمی اختیارات و منابع داده‌اند اما در کشور ما هنوز در آن فضای چسبندگی حفظ اختیارات هستیم در حالیکه شکل بدنه دولت باید تغییر کند.

وی ادامه داد: لایحه درآمدهای پایدار شهری به جای ۳۰ درصد به ۵۰‌ درصد مالیات بر ارزش افزوده، افزایش پیدا کرده که قدم مثبتی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگرانی دولت باید برطرف شود، شوراها ظرفیت کافی را دارند اما اعتماد کم است و این اعتماد باید برگردد و نگاه ها باید اصلاح شود.

مقدسی با بیان اینکه شوراها نیاز به تقویت دارند، اظهار کرد: اگر یکی و دو مورد اشکالی در سراسر کشور می بینیم نباید جایگاه شوراها را زیر سوال ببریم.

وی اضافه کرد: وقتی برای اداره شهر منابع نمی‌دهند شهرداران مجبور هستند راه‌های انحرافی بروند و اگر این مسیر درست شود شهرداری و شوراها احیاء می شوند.

وی بیان کرد: رضایت مردم برای ما ملاک است، اگر ما دست شورا و شهرداری ها را برای خدمت باز کنیم می توانیم بار دولت را کمتر کنیم اما هر روز اختیاراتشان را کمتر می‌کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در مجلس تغییرات اساسی در قوانین مرتبط با شهرداری ها بدهیم و شورای عالی و مجمع مشورتی و نمایندگان مجلس همگی تلاش کنیم تا این نشست ها به نتیجه مطلوب برسد و شوراها به جایگاه اصلی خود برسند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.