صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / نصیری‌نیا: مرادی ناتوان بود، صالحی‌امیری مشکل را حل کرد/ برخواه باید از ۲۰۱۵ سرمربی می‌شد
نصیری‌نیا: مرادی ناتوان بود، صالحی‌امیری مشکل را حل کرد/ برخواه باید از ۲۰۱۵ سرمربی می‌شد

قول می‌دهم علی‌حسینی، تالاخادزه را شکست دهد

نصیری‌نیا: مرادی ناتوان بود، صالحی‌امیری مشکل را حل کرد/ برخواه باید از ۲۰۱۵ سرمربی می‌شد

قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان معتقد است فدراسیون وزنه‌برداری بجای انجام کار اجرایی تمرکزش برای رای آوردن در انتخابات گذاشته است و اینکه کمیته ملی المپیک به ماجرای اختلاف رستمی و مرادی ورود می‌کند نشان از عدم مدیریت خوب در فدراسیون دارد.

شاهین نصیری‌نیا

شاهین نصیری نیا در گفت و گو با ایسنا درباره کم شدن سهمیه‌های المپیک وزنه‌برداری ایران و اینکه چه اقدامی باید انجام داد تا بدون تنش دو نفر اعزامی مشخص شوند، بیان کرد: کم شدن سهمیه‌های المپیک اتفاق خوبی نیست به هر حال ایران یکی از قدرتهای وزنه برداری جهان است و البته این قدرت یکی، دوساله به وجود نیامده و ۲۰سال است که به وجود آمده است. با توجه به لیاقتی که وزنه برداران ایران دارند باید تیم کامل در المپیک ۲۰۲۰ شرکت می‌کرد اما الان اینکه سهمیه کم شده به نظرم حاصل سوءمدیریت‌ها است.

او ادامه داد: متاسفانه بدون تنش نمی شود دو نفر را انتخاب کرد چراکه کسی که در راس کار است تنش را دوست دارد.الان من یک سوال دارم چرا کیانوش رستمی نباید به قطر کاپ برود و یا اینکه چرا تیم با ترکیب ناقص به مسابقات جهانی اعزام شد؟ مقصر این اتفاقات چه کسی است؟ فکر و ذهن فدراسیون ما الان به سمت این مسائل نیست و به سمت مسائل دیگر است و متاسفانه این قبیل اتفاقات رقم می خورد. وزنه برداران باید تا المپیک در ۶ مسابقه گزینشی شرکت کنند و این را همه فدراسیون ها، مربیان و ورزشکاران می دانند. اگر ورزشکاری را اعزام نکنند، فشار برای مسابقات بعدی بیشتر می شود. این وظیفه فدراسیون که مدیریت کند کدام ورزشکار به کدام مسابقه برود و مدیریت این مسئله کار سختی است که از دست این مدیریت فعلی بر نمی‌آید.  

*فدراسیون بجای کار اجرای تمرکزش جای دیگر است

نصیری نیا در پاسخ به این پرسش که چرا باید در اختلافی که بین رستمی و مرادی پیش آمد، رییس کمیته ملی المپیک ورود کند و آیا امکان حل آن در داخل خود فدراسیون وجود نداشت، تصریح کرد؟  وقتی فدراسیون توانایی ندارد رییس کمیته ملی المپیک زحمتش را می کشد و بین آن دو نفر وساطت می کند. این نشان از عدم مدیریت خوب در فدراسیون است وگرنه هیچ موقع نباید این طور شود. رییس کمیته ملی المپیک هم وقتی  می‌بییند کاری از دست این آقا برنمی آید و یک مدال المپیک هم ممکن است از دست برود بنابراین ورود می کند. فدراسیون وزنه برداری الان تمام تمرکزش بر روی کار دیگر است و به دنبال این است که در انتخابات بعدی رای بیاوردو این باعث می شود که کار اجرایی از دست فدراسیون درآید.

او افزود: اصلا اگر رییس فدراسیون عملکرد و مدیریت خوبی داشته باشد چرا الان باید با عجز و التماس دنبال رای جمع کردن باشد؟ الان هشت هیات استان ما بدون رییس هستند چون با او همسو نیستند و به همین دلیل انتخاباتشان برگزار نمی شود.

قهرمان سابق جهان با اشاره به اینکه به نظر می رسد فدراسیون پس از حمایت هایی که از رستمی داشت ، اکنون پشت او را خالی کرده است، تاکید کرد: رییس فدراسیون ما به نظرم فقط رییس تیم ملی است که البته در مدیریت آن هم ناموفق است و ضرری که تیم ملی از نبود کیانوش دیده و حتی ضرری که خود این وزنه بردار دیده را در این مدت مشاهده کرده ایم. به نظرم اگر این وزنه بردار از همان ابتدا می آمد زیر نظر تیم فنی ایران کار می کرد الان این شرایط پیش نمی آمد.

*اگر برخواه از اول سرمربی تیم بود شاید کیانوش با او کار می کرد

او در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مربی با این مسئله که کسی بخواهد تنها تمرین کند کنار می آید، گفت: برای یک مربی چنین چیزی قابل قبول نیست  و من که تا الان با کشورهای مختلفی کار کرده ام چنین چیزی تا حالا ندیده ام. اما این مسئله هم مهم است که کیانوش به چه دلیل این کار رامی کند؟ او که با مربی تیم ملی مقابله ندارد پس شرایطی را به وجود می آورند که او هم این کار را انجام می دهد. با انتخاب هایمان شرایطی به وجود آمد که وزنه بردار گفت من با آن شخص کار نمی کنم و تنها تمرین کرد. یک بار هم نتیجه گرفت بعد از آن هم دوباره راهش را ادامه داد. به نظر من همان یکبار هم اشتباه بود و بعد اشتباه را فدراسیون انجام داد که نباید این راه را ادامه می داد. به هر حال ورزشکار با سجاد انوشیروانی مشکل داشت، با محمد حسین برخواه و محسن بیرانوند دیگر چه مشکلی داشت؟

نصیری نیا ادامه داد: اگر برخواه از همان ابتدا یعنی سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی بزرگسالان بود، مطمئن باشید خیلی نتایج بهتری می گرفتیم. بهترین تیم وزنه برداری ایران را در این چند سال اخیر در همین مسابقات جهانی عشق آباد دیدم. تیم نظم خوبی داشت و با روحیه کار کردو مسئله حاشیه ای نبود به جز همی مسئله ای که براری پیش آورد که کار خیلی بدی کرد  و فکر نمی کنم شایسته یک وزنه بردار ملی پوش باشد. البته بدون غرض ورزی می گویم آن اتفاق هم تقصیر فدراسیون وزنه برداری بود. در هر حال اگر برخواه از همان اول سرمربی تیم ملی بود، شاید هیچ کدام از این مسائل پیش نمی آمد و کیانوش رستمی با اوکار می کرد. شخصیت یک مربی و کسی که با تیم ملی کار می کند باید طوری باشد که همه قبولش داشته باشند.

*قول می دهم علی حسینی تا دو سال آینده تالاخادزه را شکست می دهد

نصیری نیا فرصتی که سعید علی حسینی برای گرفتن طلای المپیک دارد نیز گفت:من با سعید صحبت کردم و تمام فکر و ذهنش روی المپیک ۲۰۲۰ است. به هر حال آسیب دیدگی کوچکی داشت که با مشورت برخواه قرار شد در مسابقات جهانی وزنه نزند اما ان شاالله تمریناتش را خیلی خوب انجام دهد تا برای المپیک کاملا آماده باشد. می توانم این قول را بدهم که  سعید علی حسینی در این یکی دو سال آینده می تواند کسی باشد که تالاخادزه را شکست دهد. این دیدی است که من به نوع وزنه برداری سعید علی حسینی دارم.

او در مورد اینکه گفته می شود به دلیل بالا بودن سن علی حسینی به سختی مبی تواند با تالاخادزه رقابتکند، تاکید کرد: نه این حرفها درست نیست. وزنه بردار چین سه  مدال المپیک و ۷-۸ مدال جهانی دارد و ۳۵ ساله است. سن یک عدد است  من می توانم بیش  از ۲۰ وزنه بردار را نام ببرم که بعد از ۳۰سالگی مدال جهانی  و المپیک گرفته اند.

*برای المپیک در ۹۶ و فوق سنگن نماینده خواهیم داشت

نصیری نیا در پاسخ به این پرسش که فکر می کند  برای المپیک ۲۰۲۰ در کدام اوزان وزنه بردار داشه باشیم، بیان کرد: پیش بینی  من این است که در فوق سنگین و ۹۶کیلوگرم نماینده داشته باشیم.

*راه اندازی وزنه برداری بانوان شوآف بود

قهرمان مسابقات جهانی ۱۹۹۹ با اشاره به راه اندازی وزنه برداری بانوان تصریح کرد:  راه اندازی وزنه برداری بانوان بیشتر شوآف بود فقط برای اینکه بگویند وزنه برداری بانوان را راه اندازی کرده اند. آنها آخر کار را آورده اند اول کار. درواقع تیم ملی تشکیل دادند بدون داشتن هیچ زیرساختی، تربیت مربی  و یا وارد کردن ادوات وزنه برداری بانوان. من می توانم قول بدهم الان بیشتربانوان ما بدون مربی تمرین می کنند. بانوان ما امکانات ندارند ما در ایران میله مخصوص بانوان هم نداریم. الان هم که نایب رییس بانوان را بیرون انداختند. ما می توانم در وزنه برداری بانوان خوب باشیم اما باید برنامه ریزی باشد و اگر از الان روی نوجوانان و جوانان کار کنیم در ۲۰۲۸ می توانیم تیم کاملی داشته باشیم اما اینکه الان می گویند در المپیک ۲۰۲۰ شرکت می کنیم و از این قبیل حرفها فقط شعار است.

*وزنه ایران الان مانند یک ماکت مشین لوکس است

نصیری نیا در پاسخ به این پرسش که فکر می کند دست ایران چقدر برای در داشتن وزنه بردار پر است، تاکید کرد: دستمان که اصلا پر نیست. وزنه برداری ما الان مانند ماکت یک ماشین لوکس است که نفراتی مثل سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی این ماکت را تشکیل می دهند و دیگر چیزی نداریم چون پشتوانه ای نداریم. زمانی که ما در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می کردیم، ۲۵۰ وزنه بردار حضور داشتند اما الان استان ها با ۳-۴ وزنه بردار شرکت می کنند. وزنه برداران ما خودشان رشد کرده اند و بالا آمده اند و حتی علی داودی هم از قبل بوده است. ما حتی سالن های استادندارد هم نداریم در همین استان تهران ۲-۳ سالن داریم وضعیتشان کمی بهتر است اما بازهم در همان ها هم بیشتر از ۵ دقیقه نمی توان ماند چون که نفس کم می آوری.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه شنیده می شد پس از بازدید او از سالن تمرین نصر از فدراسیون به هیات تهران تماس گرفته اند که چرا شما انجا بوده اید و آیا چنین چیزی صحت دارد، گفت: بله من به همراه آخوندی به یکی از سالن‌ها رفتم که متاسفانه با هیات تهران تماس گرفتند که این افراد حق نداشتند آنجا بروند . حتی در موردرضازاده و کوروش باقری هم که به مسابقات کارگری رفته بودند همین را گفتند. این ضعف رییس فدراسیون را نشان می دهد. من قهرمان وزنه برداری هستم و هر کجا دلم می خواهد می روم.

*مدیر لایقی بیاید، هر کاری باشد برای وزنه برداری ایران انجام می دهم

مربی تیم وزنه برداری آمریکا با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت:برای انتخابات تلاش و کمک می کنم که رییس فدراسیون لایقی را پیدا کنیم تا کمبودها  و کاستی هایی که در این چند سال به وزنه برداری ضربه زده از بین برود . در آینده هم اگر بخواهند کمک می کنم ، اگر هم نخواهند بازهم کمک می کنم . به هر حال خدمت به وزنه برداری آرزوی همه ما است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از این به وزنه برداری ایران کمکی نکرد، تصریح کرد: متاسفانه مدیری که در راس کار است به غیر از خودش کسی را نمی بیند و دوست دارد افراد بله قربان گوی او باشند در حالی که این مسائل در روحیه من نیست و با توجه به شرایطی که در ایران بود هیچ موقع هم صحبتی در این مورد پیش نیامد.رییس فدراسیون همه را دشمن خود می داند و افرادی که با او کار کرده اند بعد از ۶ ماه تا یک سال یا خودشان رفته اند و یا حذف شده اند.الان ببینید چند دبیر و سرمربی عوض کرده است و یا چه کسانی را وارد شورای فنی کرده است. اگر برای انتخابات فردی لایق پیدا شود که به وزنه برداری کمک کند و شخصیت به وزنه برداری ایران بدهد ، من هر پستی باشد را قبول می کنم  و هر کاری از دستم برآید انجام می دهم.

او در مورد اینکه حاضر هست امکانات در آمریکا را رها کند و برای ایران کار کند، تاکید کرد: من برای وزنه برداری ایران هر کاری می کنم اما نه با فدراسیون الان. امیدوارم اگر در آینده مدیر لایقی بیاید، هر کاری باشد انجام دهم چون آرزوی من خدمت به وزنه برداری کشورم است.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.