صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مرحله دوم تامین پارچه موردنیاز صنعت پوشاک عملیاتی شد
مرحله دوم تامین پارچه موردنیاز صنعت پوشاک عملیاتی شد

مرحله دوم تامین پارچه موردنیاز صنعت پوشاک عملیاتی شد

به همت کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک و در مرحله دوم توزیع پارچه موردنیاز تولیدکنندگان این صنعت، انواع پارچه های جین، کتان، پیراهن، مانتویی، آستری و لای چسب تامین شد و در مرحله آماده برای عرضه قرار گرفت.

رئیس کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توزیع این مرحله از پارچه موردنیاز تولیدکنندگان طی روزهای آینده انجام خواهد شد.
ابراهیم درستی تاکید کرد: این مواد اولیه با ارز نیمایی (سامانه زیر نظر بانک مرکزی) توسط برخی واردکنندگان تامین شده است و با قیمت زیر نرخ بازار در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.
وی همچنین اعلام کرد: حدود یک هزار و ۱۰۰ تن نخ موردنیاز تولیدکنندگان نیز اینک در مرحله تامین و واردات است که آن هم با نرخ زیر قیمت بازار پس از فراهم شدن مقدمات در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و کمک بسیاری به ایجاد تعادل در این بازار می کند.
به گفته نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تامین مواد اولیه پوشاک زیر نظر این کارگروه در آینده نیز استمرار خواهد داشت و در هر مرحله پیش بینی می شود که میزان بیشتری از پارچه و سایر مواد اولیه موردنیاز صنعت پوشاک در همکاری با برخی واردکنندگان تامین شود و در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز مرحله نخست توزیع حواله پارچه موردنیاز تولیدکنندگان پوشاک ۲۴ آبان ماه با توزیع پارچه جین با قیمت مناسب ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان (۲۰ هزارتومان زیر نرخ بازار) در اختیار تعدادی از تولیدکنندگان قرار گرفت.
کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران با همکاری اتاق اصناف، هیات امنای بازار، پنج اتحادیه مرتبط با صنعت پوشاک و وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر شهریورماه امسال تشکیل شد.
این کارگروه تهیه و تامین مواد اولیه تولیدکنندگان حوزه پوشاک را به منظور حذف واسطه ها و با ارائه قیمت مناسب (زیر نرخ بازار) پیگیری می کند.
براساس اعلام مسئولان، راه اندازی کارگروههای تامین مواد اولیه در برخی صنف های دیگر نیز در شرایط کنونی بازار در دست اقدام است.
رئیس کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک با بیان اینکه از جمله اقدامات این کارگروه حذف واسطه ها در مرحله تامین مواد اولیه تولیدکنندگان است اظهارداشت: برای توزیع حواله های مواد اولیه که با نظر این کارگروه تامین می شود، ساختاری بسیار مناسب تدارک دیده شده تا اطمینان حاصل شود که مواد اولیه، حتما صرف تولید می شود.
وی افزود: دریافت کنندگان این مواد اولیه تعهد می دهند که محصولات دریافتی با قیمت مناسب زیر نظر کارگروه را حتما صرف تولید و سپس عرضه تولیدات به بازار کنند وگرنه با آنان برخورد می شود.
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در ادامه با بیان اینکه واردکنندگان مواد اولیه محصولات وارداتی خود را در فرآیندی زیرنظر این کارگروه در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند گفت: اقدامات این کارگروه در ایجاد آرامش در بازار بسیار موثر خواهد بود.
وی اظهارامیدواری کرد که با توسعه فعالیت های این کارگروه میزان مواد اولیه با حجم بیشتری در اختیار تعداد بیشتری از تولید کنندگان قرار گیرد و زمینه های حذف واسطه ها و دلالان نیز از بین برود.
نایب رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه این گفت و گو با اعلام حمایت کامل وزیر و دیگر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارگروه مذکور نقش آن را در کمک به تولیدکنندگان و تعادل بخشی به قیمت ها در بازار بسیار موثر توصیف کرد و گفت: در مرحله نخست توزیع پارچه جین شاهد کاهش قیمت این نوع پارچه تا ۱۰ هزار تومانی نیز در بازار بودیم.
درستی همچنین با انتقاد از برخی مسئولان صنفی که طی روزهای گذشته به گفته وی سعی در کمرنگ جلوه دادن نقش این کارگروه در تامین مواد اولیه صنعت پوشاک داشتند تصریح کرد: این کارگروه با همت اصناف و دولت شکل گرفته و با قوت برای ایجاد تعادل در بازار و با هدف حل مشکلات بازار و شهروندان به فعالیت های خود ادامه می دهد.
به گفته وی روز به روز بر تعداد تاجرانی که همکاری خود را با این کارگروه توسعه می دهند افزوده می شود و نوید بخش روزهای بهتری در حوزه بازار صنعت پوشاک خواهد بود.
درستی اظهارامیدواری کرد که با ایجاد کارگروههای مشابه در صنوف دیگر ، بخشی از مشکلات کنونی بازار با سرعت بیشتری حل شود.
تهرام/ ۹۲۰۶/ ۱۰۰۸

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.