صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / مخاطبان جهانی، تشنه آثار سینمای مقاومت هستند
مخاطبان جهانی، تشنه آثار سینمای مقاومت هستند

تجلی مقاومت بر پرده نقره ای؛ (4)

مخاطبان جهانی، تشنه آثار سینمای مقاومت هستند

کارگردان فیلم «سی و سه روز» با بیان آنکه تولید آثار سینمای معناگرا، ارزشی و دینی در شکل جهانی، به دلیل سیاست های کشورهای غربی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: نباید فراموش کنیم جریان سازی سینمایی مقاومت، در گروه عبور از مرزهاست چرا که مخاطبان جهانی تشنهاین گونه آثار سینمایی هستند.

جمال شورجه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مفهوم مقاومت را مفهومی جهانی و بین المللی، با بار ارزشی معنایی در بین عموم مردم جهان دانست و یادآور شد: در این نکته شکی وجود ندارد که مفاهیمی مانند مقاومت و دفاع مقدس به عنوان ملی ترین بخش از هویت انقلابی ایران به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: این مساله در حقیقت یکی از رویکردهای اندیشه‌ ای برگرفته شده از دیدگاه‌های بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی است که ثمره آن را در سال های حماسه سازی هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.
کارگردان فیلم های سینمایی «دایره سرخ» و «وعده دیدار» خاطرنشان کرد: برای اثبات این مدعا کافی است بدانیم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شاهد بودیم که بخش اعظمی از اندیشه‌ها، تفکرات و دیدگاه های ایشان در بسیاری از مناطق جهان به عنوان الگویی برای تحقق رویاها و آرزوهای مردم ستمدیده و رنج کشیده مد نظر قرار گرفت.
وی نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مفهوم انقلاب و مقاومت را یکی از اصلی ترین رویکرد های جریان ساز در مسیر اعتلای جهان بینی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در این میان هنرمندان نفش و کارکرد در حوزه سینما برای انتقال ارزش‌های آشکار در فرمایشات امام راحل و همچنین رویکرد های معنوی و بنیادین انقلاب اسلامی به عموم مخاطبان غیر قابل انکار است.
به گفته شورجه، امروز بعد از چهل سال حماسه سازی در عرصه انقلاب اسلامی، نیازمند صدور رویکرد و پیام های ارزشمند انقلاب به تمام مخاطبان جهانی هستیم.
کارگردان فیلم های سینمایی «حماسه مجنون» و «عملیات کرکوک» با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به شکل بین المللی و میزبانی از آثار سینماگران و هنرمندان جهانی در داخل کشورمان گفت: همواره همراهی و مواجهه این دسته از مخاطبان و هنرمندان جهانی با آثار سینمای مقاومت و دفاع مقدس ایران با شور، هیجان و استقبال بی نظیری مواجه بوده است. این خود نشان‌دهنده توجه، علاقه، ذوق و تمایل مخاطبان بین المللی برای دیدن آثار سینمایی با محوریت مفهوم مقاومت در کشورهای خود است.
وی عدم انتشار مفاهیم ارزشمندی مانند مقاومت و پایداری از سوی سردمداران کشورهای غربی در آثار سینمایی را نشان دهنده ترس و واهمه این افراد برای فراگیری ارزش‌های برخاسته از انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن دانست و تاکید کرد: تعارض و دشمنی استکبار جهانی با مفهوم انقلاب و ارزش های آن بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین سبب است که امروز، رسالت سینماگران در عرصه دفاع مقدس و سینمای مقاومت بیش از پیش دارای اهمیت است.
کارگردان فیلم های سینمایی «خلبان» و «لبه تیغ» ادامه داد: همچنین نباید از خاطر دور داشت، رسالت سینماگران در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و حماسه سازی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در قالب مفهوم سینمای مقاومت و سینمای انقلاب بیش از پیش باید توسط سینماگران مان مورد توجه قرار گیرد.
شورجه سینمای مقاومت ادای دین هنر هفتم ایران به همه ارزش های سینمای ملی کشورمان دانست و یادآور شد: جشنواره های موضوعی مانند سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت، چه در عرصه ملی و چه در نگاه بین المللی می توانند برای ارایه توانمندی های سینماگران ایران به دنبال مفاهیمی باشند که نه تنها مخاطبان داخلی که مخاطبان جهانی را در مسیر همدات پنداری و درک همه جانبه این ارزش های جهانشمول دعوت کند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پنجم تا نهم آذرماه در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.