چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلم کوتاە «خاطرات گِلی من» به جشنواره لوبو برزیل را یافت
فیلم کوتاە «خاطرات گِلی من» به جشنواره لوبو برزیل را یافت

فیلم کوتاە «خاطرات گِلی من» به جشنواره لوبو برزیل را یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: فیلم کوتاە 3.5 دقیقه ای خاطرات گِلی من، اثر یکی از هنرمندان فیلمساز این شهرستان جواز حضور در جشنواره «لوبو» فیلم برزیل را دریافت کرد.

منصور احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم کوتاە داستانی به نویسندگی و کارگردانی «زانیار محمدی نکو»، فیلمساز جوان بوکانی به دهمین دورە این جشنوارە بین المللی در برزیل راه پیدا کرد.
وی ادامه داد: این فیلم اول دسامبر(روز شنبه آینده) در کشور برزیل روی پرده می رود و با فیلم های دیگری از نقاط مختلف جهان به رقابت می پردازد.
احمدی با بیان اینکه در این جشنواره بین المللی آثاری از کشور‌های مختلف جهان به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار داشت: این فیلم با پیام نکوهش جنگ در عرصه های جهانی، خاطرات یک سفالگر را به نمایش گذاشته و به قربانیان بمباران سردشت و هیروشیما تقدیم شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: «سلیمان قوی پنجه» به عنوان بازیگر و «هاوار رحیمی» به عنوان دستیار کارگردان در این فیلم همکاری داشته اند.
وی بیان کرد: فریدون طالبی به عنوان تصویربردار، بهمن رضایی در قالب صدابردار، محمدرضا میناپور در نقش صداگذار و تدوین گر و ماردین فرجی به عنوان عکاس در تهیه این فیلم همکاری کرده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز این اثر پیش از این در جشنوارە بین المللی کاراگیل /kargil/ هندوستان برگزیده شده بود و عنوان بهترین فیلم فستیوال بین المللی فیلم تجربی سلیمانیه عراق و همچنین بهترین فیلم جشنواره CSFF آمریکا را نیز کسب کرده است.
این فیلم همچنین در جشنواره نوئارک /Newark/ آمریکا و فستیوال ئانیانگ /Anyang/ کره جنوبی و سی و هفتمین جشنواره فیلم ونکوور /Vancouver/ کانادا نیز به رقابت پرداخته است.
زانیار محمدی نکو متولد سال ۱۳۷۲ در بوکان بوده و کارشناس و دبیر تربیت بدنی در مدارس این شهرستان است؛ وی با فیلم کوتاه «شبیه یک زنده» در سال ۱۳۹۲ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.
۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.