چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / شناسایی ۲۵۰ واحد مسکونی «آسیب‌دیده» در زلزله اخیر کرمانشاه
شناسایی ۲۵۰ واحد مسکونی «آسیب‌دیده» در زلزله اخیر کرمانشاه

شناسایی ۲۵۰ واحد مسکونی «آسیب‌دیده» در زلزله اخیر کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از شناسایی 250 واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله اخیر سرپل ذهاب خبر داد.

زلزله کرمانشاه

«رضا خواجه‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت ۵۱ اکیپ ارزیابی در مناطق زلزله‌زده گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته در مجموع ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله ۴ آذر سرپل ذهاب شناسایی شد.

وی افزود: این زلزله ۶٫۴ ریشتری سه شهرستان گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین را تحت‌تأثیر قرار داد و در این سه شهرستان ۱۲ روستا بیش از همه دچار آسیب شدند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکونی در این سه شهرستان گفت: این امر موجب شد که در زلزله اخیر واحدهای مسکونی این شهرستان‌ها آسیبی نبینند.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: عمده آسیب‌ها متوجه واحدهای مسکونی روستایی فرسوده است که بازسازی نشده بودند.

وی تصریح کرد: خسارت این ۲۵۰ واحد روستایی نیز عمدتاً از نوع تعمیری است اما اعلام آمادگی کرده‌ایم که هر مالکی که قصد داشته باشد واحد روستایی خود را در این ۱۲ روستا تخریب کرده و از نو بازسازی کند تسهیلات در اختیار او قرار دهیم.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه میزان تسهیلات کمکی برای بازسازی این واحدها را ۳۵ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: همراه این تسهیلات پنج میلیون تومان کمک بلاعوض هم به مالکان پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای با بیان این‌که هیچ واحد مسکونی در شهرهای مناطق زلزله‌زده دچار آسیب نشده گفت: تنها چهار واحد تجاری در شهر سرپل ذهاب تخریب شدند که در کنار سایر واحدها بازسازی خواهند شد.

وی با بیان این‌که عمده ارزیابی واحدهای آسیب‌دیده انجام شده است، یادآور شد: ارزیابی واحدها همچنان ادامه دارد چون امکان دارد فردی هنوز برای اعلام خسارت واحد مسکونی خود مراجعه نکرده باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.