صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست برای تغییر نام خیابان محل سفارت عربستان در واشنگتن به نام “خیابان خاشقجی”

درخواست برای تغییر نام خیابان محل سفارت عربستان در واشنگتن به نام “خیابان خاشقجی”

ساکنان محله‌های اطراف سفارت عربستان در واشنگتن خواستار تغییر نام خیابانی که سفارت در آن قرار دارد، به "خیابان جمال خاشقجی" شدند.

جمال خاشقجی

به گزارش کسب و کار نیوز، جیمز هارنیت، سخنگوی شورای ساکنان منطقه اطراف سفارت عربستان در واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد: این طرح به اتفاق آراء کمیته وابسته به دولت در واشنگتن دی سی که مسئول تقسیم‌بندی مناطق و مسائل شهری است، ارائه شده است.

هارنیت اظهار کرد: ساکنان منطقه به شدت از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در سفارت کشورش در استانبول خشمگین هستند. آنها بر این باورند که لازم است اقدامی درباره این پرونده بین‌المللی انجام شود.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت: ساکنان منطقه به شدت بابت این مساله نگران بوده و از بی‌توجهی کاخ سفید به آن ناامید هستند.

او گفت: ساکنان این منطقه امیدوارند این اقدام این پیام را به مسئولان عربستانی بدهد که آمریکا هرگز اتفاقی که رخ داده را فراموش نخواهد کرد، با این تغییر نام عربستانی‌ها مجبور می‌شوند هر روز این مساله را به یاد داشته باشند که تعرض به خبرنگاران هرگز بخشیده نخواهد شد.

این ایده ابتدا از طرف مایکل فرز، مسئول برجسته امنیت ملی آمریکا و گری اشمیت، پژوهشگر موسسه پژوهش‌های استراتژیک آمریکا که هر دو از دوستان خاشقجی بوده‌اند، مطرح شد.

این طرح به شورای شهر واشنگتن ارائه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود موافقت با آن طی شش ماه انجام شده و پس از امضای رئیس شهرداری واشنگتن اجرایی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.