صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / خاطره بازی چکاوک در شبی نوستالژیک
خاطره بازی چکاوک در شبی نوستالژیک

خاطره بازی چکاوک در شبی نوستالژیک

ارکستر چکاوک با همراهی رضا شایسته، محمد افروز و مجید حسین خانی،شامگاه پنجشبه گلچینی از آثار ماندگار موسیقی ایران در چند دهه اخیر را در تالار وحدت اجرا کرد که این قطعات سرشار از نوستالژی اکثرا برای نخستین بار پس از انقلاب در کنسزتی رسمی اجرا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در بخش اول این کنسرت ارکستر چکاوک، ترانه شهرزاد (به آهنگسازی همایون خرم با ترانه ای از بیژن ترقی) و گمشده (به آهنگسازی همایون خرم و شعر تورج نگهبان) را با صدای محمد افروز را اجرا کرد.
پس از آن مجید حسین خانی در جایگاه خواننده ارکستر قرار گرفت و قطعات عاشق شدم من (به آهنگسازی انوشیروان روحانی و ترانه ای از شهریار قنبری)، گل سنگم ( به اهنگسازی انوشیروان روحانی و ترانه بیژن سمندر)،، سال ( با آهنگسازی روحانی و ترانه بیژن سمندر)را با همراهی ارکستر چکاوک اجرا کرد
در پایان بخش اول این کنسرت،، محمد افروز با حضور مجدد خود روی صحنه، خواننده قطعه جلوه بستان ( اثری از همایون خرم با ترانه ای از تورج نگهبان) شد.
پس از دقایقی تنفس این ارکستر ترانه هوس (اثری از انوشیروان روحانی با شعری از میرافشار ) و دل بیقرار ( اثری از فضل الله توکل) را با صدای محمد افروز اجرا کرد.
سپس ترانه قسم ( اثری از جمشید شیبانی)، قطعه دنیا ( ساخته جهانبخش پازوکی)، با صدای مجید حسین خانی اجرا شد.
قطعه بعدی رپرتوار اجرای چکاوک در این کنسرت، تمنا ( اثری از بزرگ لشکری با ترانه ایرج جنتی عطایی) بود که با صدای محمد افروز برای حاضران در سالن نواخته شد.
در قسمت بعدی کنسرت، سحاب تربتی نوازنده تنبک همراه با روزبه زرعی نوازنده پرکاشن دقایقی به همنوازی پرداختند و سپس قطعه شب پر ستاره ( اثری از فضل الله توکل) با صدای محمد افروز توسط ارکستر چکاوک اجرا شد.
شب پر ستاره آخرین قطعه از رپرتوار این کنسرت بود. ولی به رسم همیشگی اجراهای زنده موسیقی و بواسطه تشویق های ممتد حاضرین در سالن دو قطعه سال و هوس با همخوانی خوانندگان چکاوک توسط این ارکستر تقدیم هواداران چکاوک شد.
تمام قطعات این کنسرت بجز «شب پر ستاره» که پریسا نوروزی تنطبم کرده بود ، توسط علیرضا دریایی برای ارکستر چکاوک باز تنظیم شده بود.
فراهنگ ** ۹۴۹۴ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.