صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حسینی: اختصاص تسهیلات، مشکل اشتغال کشور را برطرف نمی‌کند
حسینی: اختصاص تسهیلات، مشکل اشتغال کشور را برطرف نمی‌کند

حسینی: اختصاص تسهیلات، مشکل اشتغال کشور را برطرف نمی‌کند

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با آموزش و مهارت آموزی زمینه ایجاد انگیزه در افراد را افزایش دهیم تا بتوانیم وارد رقابت در بازار جهانی شویم.

اشتغال

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد حسینی در شانزدهمین کارگروه اشتغال استان مرکزی که در شهرستان فراهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حکمفرماست، ایجاد اشتغال در صنایع بزرگ با دشواری مواجه است که در این رابطه می طلبد با توجه به ظرفیت های موجود با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم و به دنبال آن مهاجرت روستاییان به شهرها نیز کنترل شود .

وی افزود: اختصاص تسهیلات نمی تواند مشکل اشتغال کشور را برطرف کند و به عنوان دارو در این راستا عمل می کند .

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با آموزش و مهارت آموزی زمینه ایجاد انگیزه در افراد را افزایش دهیم تا بتوانیم وارد رقابت در بازار جهانی شویم .

حسینی ادامه داد: برای ارائه تسهیلات به مقدار کافی منابع در اختیار داریم و در این راستا در تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به منظور اشتغال در روستاها اختصاص یافت و در حال حاضر نیز منابع و تسهیلات ارزان قیمت برای حفظ اشتغال موجود در کشور نیز وجود دارد .

وی گفت: ۵۰ درصد از ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار یاد شده تخصیص یافته و پرونده قراردادهای منعقد شده با بانک ها بسته شده و در حال حاضر قرارداد پرداخت  ۵۰ درصد مابقی از صندوق توسعه ملی به دستور رییس سازمان مدیریت نهایی شده  است .

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه فاقد کانون آبی پایدار هستیم و از منابع آبهای زیرزمینی استفاده می کنیم در این رابطه باید به دنبال صنایع کم آب بر باشیم که در این راستا شهرستان فراهان نیز ظرفیت کافی به منظور ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی را دارد و با استفاده از این ظرفیت می توان در راستای ایجاد اشتغال پایدار، تدابیر ویژه ای را اندیشید .

وی اضافه کرد: روستاییان در خصوص جذب تسهیلات مشکلاتی دارند از جمله اینکه سند زمین بیشتر روستاییان در این منطقه به صورت مشاع است و همچنین برخی از زمین ها تحت تصرف منابع طبیعی است که این گونه موارد شرایط دریافت تسهیلات را برای روستاییان دشوار کرده است و این در حالی است که هدف اختصاص تسهیلات روستایی، ریل گذاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار است که باید به دنبال برطرف کردن مشکلات در این رابطه باشیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.