صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / توضیحی در مورد شایعه شکنجه کارگر بازداشتی/برگزاری آزمون وکالت۹۷/توانایی صادرات در حوزه تسلیحات
توضیحی در مورد  شایعه شکنجه کارگر بازداشتی/برگزاری آزمون وکالت۹۷/توانایی صادرات در حوزه تسلیحات

در گزیده اخبار سیاسی ۸ و ۹ آذر بخوانید؛

توضیحی در مورد شایعه شکنجه کارگر بازداشتی/برگزاری آزمون وکالت۹۷/توانایی صادرات در حوزه تسلیحات

توصیه‌های ابوترابی‌فرد به شهردار تهران، واکنش دبیر هیات دولت به انتخاب ۴ استاندار جدید، تکمیل واحدهای مسکونی روستایی مناطق زلزله‌زده تا پیش از فصل سرما، سومین ر کنگره حزب کارگزاران سازندگی، بیانیه پایانی یازدهمین نشست بین المللی صلح سوریه، ممنوعیت فروش دلار به شهروندان عراقی عازم ایران، اطلاعیه دادگستری خوزستان در خصوص خبر جعلی شکنجه کارگر بازداشتی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، هشتم و نهم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

9.9

به گزارش کسب و کار نیوز، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره شهدای مدافع حرم جامعه پزشکی جهان اسلام گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما وجود داشته باشد هیچ آسیبی به ملت و نظام نخواهد رسید و ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قدرتی علیه انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز  در یادواره شهدای مدافع حرم و بزرگداشت شهید مدافع حرم “محمدحسین محمدخانی” با تاکید بر اینکه بدون تردید شرایط به نفع انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد، تحریم‌های ظالمانه دشمنان را فرصتی برای خودباوری و خود اتکایی برشمرد و گفت: از ابتدای انقلاب ما همواره تحریم تسلیحاتی بوده ایم، اما امروز به مدد توانمندی داخلی و باور توانستن نزد جوانان این مرز و بوم، تهدید به فرصت تبدیل شده و در حوزه تسلیحات توانایی صادرات داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران با بیان توصیه‌های به شهردار تهران گفت: ارتقاء بهره‌وری در دستور کار باشد. همه نهادها قبل از اینکه به افزایش درآمدها فکر کنید به کاهش هزینه‌ها و ارتقاء بهره‌وری بیندیشید. باید هزینه‌های مدیریت شهر کاهش یابد و رضایت‌مندی مردم افزایش یابد.

پیش از خطبه های نیز حسین رویوران، کارشناس مسائل سیاسی منطقه به مناسبت روز” جهانی همبستگی با مردم فلسطین ” بابیان اینکه آن چه امروز در یمن اتفاق افتاده نهضت جدید بیداری اسلامی است گفت: امروز بیداری جدید ظلم ستیزی و استقلال طلبی از یمن شروع شده است و قطعا کل منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بی‌آبرویی و خفت چیزی است که در این چند سال نصیب آمریکا و هم‌پیمانان او شده است . عظمت، شکوه و افتخار جمهوری اسلامی ایران ناشی از خودگذشتگی ملت ایران و نیروهای مسلح بوده است.دریادار خانزادی افزود: افتخار می‌کنیم که مظهر افتخار ملت در دریا هستیم.

به نقل از روابط عمومی ارتش، در ایام سالروز نیروی دریایی ارتش، ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

همچنین به‌دست توانای نیروی هوایی ارتش تولید کشنده هواپیما با ارز آوری بالغ بر ۴۰ هزار یورو برای هر دستگاه بومی سازی و تولید شد.

جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با هدف بررسی نیازمندی‌های این استان و روند اجرای طرح‌ها در مسیر تحقق توسعه همه جانبه و پایدار استان سمنان تشکیل شد.

دبیر هیات دولت نیز با اشاره به رای اعتماد هیات دولت به چهار استاندار جدید، انتخاب آنها را نویدبخش آینده‌ای خوب برای استان‌هایشان خواند.

همچنین اسحاق جهانگیری که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به کرمانشاه سفر کرده است، با بیان اینکه دولت تا بازسازی کامل واحدهای مسکونی آسیب دیده در کنار مردم استان کرمانشاه خواهد بود، گفت: واحدهای مسکونی روستایی مناطق زلزله‌زده تا پیش از فصل سرما تکمیل می‌شود.

سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی

لیلاز : ایران بر مشکلات تحریم غلبه می‌کند

کرباسچی: فقط با کارآمدی می‌توان مشروعیت نظام را حفظ کرد

زیدآبادی: خاورمیانه به یک قرارداد «وستفالی» نیازمند است

محسن هاشمی: حزب کارگزاران نباید شعار دائمی خود را فراموش کند

همچنین در جریان برگزاری سومین کنگره این حزب، اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی انتخاب شدند. در بین اسامی شورای مرکزی جدید کارگزاران، نامی از غلامحسین کرباسچی دبیرکل فعلی این حزب دیده نمی شود. و رییس دفتر ویژه کنگره حزب کارگزاران درباره منتخبین شورای مرکزی توضیحاتی ارائه کرد.

در این مراسم رییس شورای شهر تهران گفت: وزیر کشور حکم حناچی را به عنوان شهردار تهران به او می‌دهد.

***

علی لاریجانی در  یازدهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و قدرت‌های بزرگ با بحران سازی و تروریسم پروری مانع رشد اقتصادی آسیا می‌شوند، گفت: پس از پایان جنگ سرد آمریکا مکانیزم تحریم و استفاده از ابزار اقتصادی را فعال کرد و امروز پس از جنگ طلبی‌های متعدد در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن بسیاری از کشورهای آسیایی را آماج تحریم یا زورگویی اقتصادی کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جمع مردم زواره در مسجد جامع این شهر در خصوص درخواست مردم زواره درباره کاهش تعرفه برق با توجه به گرمای هوا در این شهر، با کنایه به تعرفه برق در استان قم گفت: تمام پیامبران آمدند که عدالت را پیاده کنند و روحانیت معظم ما در استان قم نباید از چیزی استفاده کند که مشابه آن در جایی دیگر نیست.

نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در پایانیازدهمین نشست بین المللی صلح سوریه که به مدت دو روز در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده بود، بیانیه مشترکی را منتشر کردند که متن این بیانیه شامل ۱۵ بند می شود.

همچنین بانک مرکزی عراق در نامه‌ای به بانک‌ها و صرافی‌ها آن‌ها از فروش دلار آمریکا به شهروندانی که قصد سفر به داخل مرزهای ایران را داشته باشند، منع کرده است.عراق با چالش برقراری تعادل میان تجارت با ایران و تعامل با آمریکا در زمینه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا روبرو است.

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در بازدید از توانمندی‌های صنعت دفاعی گفت: تلاش های متخصصین صنعت دفاعی بارقه امید را در دل علاقه مندان به انقلاب روشن نگه داشته است و این نوید را می دهد که ما قطعا در آینده هم در مقابل همه تلاش هایی که نظام سلطه می کند می توانیم موفق باشیم.

همچنین دادگستری خوزستان در خصوص خبر جعلی شکنجه کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه، اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است:”بدینوسیله به اطلاع عموم می رساند اخبار منتشره در اکانت های وابسته به بنگاه خبر پراکنی بی بی سی و سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بیگانگان دال بر خونریزی بر اثر شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت تپه، آقای اسماعیل بخشی و وخامت حال وی، در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضاییه بوده و به شدت تکذیب می گردد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) نیز با بیان اینکهآزمون کارآموزی وکالت ۹۷ از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز_ جمعه_ ۹ آذر ماه برگزار شد، گفت: آزمون وکالت ۹۷ صبح امروز به طور هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد.

*همچنین مهمترین اخبار حقوقی و قضایی از زبان مسئولان دادستانی، دادگستری، قوه قضاییه و… است که در هفته گذشته شاهد انتشار آنها بودیم را نیز میتوانید اینجا مرور کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.