صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تدارک اعتراضات گسترده همزمان با اولین روز اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین
تدارک اعتراضات گسترده همزمان با اولین روز اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین

تدارک اعتراضات گسترده همزمان با اولین روز اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین

در حالی که پایتخت آرژانتین در روزهای منتهی به موعد برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ شاهد تظاهرات گروه‌های مخالف با نظام سرمایه داری بوده، امروز و همزمان با آغاز رسمی این اجلاس تظاهرات آنها با برنامه‌های مختلف از جمله به نمایش گذاشتن بالونی از دونالد ترامپ ادامه می‌یابد.

گروه 20

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران فعال مخالف نظام سرمایه‌داری در دنباله اعتراضات یک هفته‌ای علیه گروه ۲۰، قرار است امروز در شهر بوینس آیرس آرژانتین تظاهرات گسترده برگزار کنند. سازمانی به نام Attac Argentina که شاخه محلی یک جنبش جهانی ضد سرمایه داری است سازماندهنده اصلی تظاهرات امروز است.

امروز بر اساس برنامه ریزی قرار است هزاران معترض از گروه‌های مختلف اعم از حامیان حقوق اجتماعی، اعضای اتحادیه های تجاری و کارگری، سازمان های حمایت از کارگران، حامیان محیط زیست، اساتید دانشگاه و دانشجویان و حتی آنارشیست‌ها و گروه‌های معترض دیگر در محل میدان پلازا کنگرسو در شهر بوینس آیرس به منظور برگزاری یک گردهمایی تجمع کنند. پس از آن این گروه راهپیمایی سراسری خود را آغاز خواهند کرد و علاوه بر شهر بوینس آیرس چند شهر دیگر آرژانتین نیز شاهد برگزاری تظاهرات خواهد بود.

این معترضان یک برنامه ویژه هم برای تظاهرات در نظر گرفته‌اند و آن هم به نمایش گذاشتن بالنی از دونالد ترامپ به شکل یک بچه است که یک تلفن همراه در دست دارد.

یکی از این معترضان که مشغول باد کردن بالون “بچه ترامپ” بود گفت: این کار این پیام را می‌دهد که رهبر آمریکا در درجه اول مثل یک بچه رفتار می‌کند و در درجه دوم هم دائما اوقاتش را با گوشی تلفنش در توئیتر سپری می‌کند.

پیش از این رسانه‌های محلی آرژانتین گزارش کردند که در روزهای اخیر در آستانه برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر بوینس آیرس، هزاران تظاهر کننده به خیابان های این شهر رفته و علیه این اجلاس و نظام سرمایه‌داری اعتراض کردند.

پایگاه خبری Infobae  گزارش کرد که به دنبال اعتراضات گسترده در پایتخت آرژانتین علیه اجلاس گروه ۲۰ ترافیک در برخی خیابان‌های اصلی این شهر برای مدت دو ساعت بند آمد.

شرکت کنندگان این تظاهرات حین راهپیمایی در خیابان‌های بوینس آیرس، بنرهایی را حمل می‌کردند که حاوی شعارهای اعتراض آمیز علیه اجلاس گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول و دولت مائوریسیو ماکری، رییس جمهوری آرژانتین تعدادی از سازمان‌های آرژانتینی نیز در این تظاهرات شرکت کردند و یک گروه فعال نیز در یک تجمع اعتراضی حدود ۵۰ هزار نفر در یک استادیوم گرد هم آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.