صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / برگزاری ۱۸ نمایش در آخرین روز جشنواره تئاتر مقاومت
برگزاری ۱۸ نمایش در آخرین روز جشنواره تئاتر مقاومت

برگزاری ۱۸ نمایش در آخرین روز جشنواره تئاتر مقاومت

18 نمایش در روز پایانی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در محیط‌های مختلف و تالارهای نمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از روز ششم آذرماه کار خود را آغاز کرده است و فردا (شنبه) در حوزه هنری به کار خود پایان می دهد.
امروز، آخرین روز برگزاری نمایش هاست که در آن ۱۸ نمایش در دو بخش صحنه‌ای و محیطی اجرا می‌شود؛ مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فردا برگزارخواهد شد.

** بخش صحنه‌ای
– نمایش‌ «قناسه» به نویسندگی و کارگردانی سجاد بحری از مازندران به مدت ۶۰ دقیقه در دو نوبت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار سایه، نمایش «عند از مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی سامان خلیلیان از تهران به مدت ۷۸ دقیقه در دو نوبت ۱۷ و ۳۰ دقیقه و ۱۹ و ۳۰ دقیقه در تالار قشقایی و نمایش «عروس» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی محمد اسمعیل‌زاده از کرج به مدت ۵۲ دقیقه در دو نوبت ساعت های ۱۶ و ۱۹ در تالار چهارسو در مجموعه تئاترشهر به صحنه می روند که هر سه این نمایش‌ها در بخش مسابقه صحنه حضور دارند.
– نمایش «حماسه دلاوران» به نویسندگی ایرج صغیری و کارگردانی علی قربانی از بوشهر به مدت ۸۰ دقیقه در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار مولوی به صحنه می‌رود این نمایش در بخش مهمان حضور دارد.
– نمایش «قدمگاه» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیم‌ریز از مشهد به مدت ۵۰ دقیقه در ساعت ۱۶ در تالار هنر نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «دهکده هاپوخان» به نویسندگی ناصر فروغ و کارگردانی حسین عالم‌بخش از تهران به مدت ۶۰ دقیقه در ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان اجرا می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان شرکت داده شده است.
– نمایش «خوخان ناغیلی» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی ناصر ولایی از مرند به مدت ۴۰ دقیقه در ساعت ۱۶ در تالار بوستان به صحنه می‌رود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «جنگ بازی» به نویسندگی حسن حاجت‌پور و کارگردانی علی سنامیری و عبدالحسین بناری از خارک به مدت ۴۵ دقیقه در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تالار گلستان نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.

** بخش خیابانی و محیطی
– نمایش‌های «دختران جنگ» به نویسندگی علی‌محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش از کرمان در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه، «خدیجه» به نویسندگی و کارگردانی داود براهیمی از اصفهان در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به مدت ۱۹ دقیقه، «درها به روی چه کسی باز می‌شوند» به نویسندگی محمدرضا جعفری و کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه در ساعت ۱۷ و ۳۰ به مدت ۲۱ دقیقه و «هناس» به نویسندگی سید سروش پیمبری و کارگردانی جلال حسنوند از کرمانشاه در ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به مدت ۱۶ دقیقه در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند که همه این نمایش‌ها در بخش مسابقه خیابانی شرکت کرده‌اند.
– نمایش «عروسی جنگ» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحیان از کرج در ساعت ۱۶ به مدت ۱۴ دقیقه در مترو شهرری نمایش داده می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش های «ارتباط ۹۷-۶۱» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه‌گویی از آبادان در ساعت ۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه و «آکا» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی هیام احمدی از آبادان در ساعت ۱۶ به مدت ۲۴ دقیقه در میدان ولیعصر اجرا می شوند که هر دو نمایش در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارند.
– نمایش «ضیافت به سبک کاخ سفید» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از مریوان در ساعت ۱۳ به مدت ۱۸ دقیقه در میدان امام حسین (ع) اجرا می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش‌های «قهرمان کیست؟» به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مدت ۳۳ دقیقه و «ماهی ها مشغول کارند» به نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان در ساعت ۱۹ به مدت ۱۸ دقیقه در محوطه خانه هنرمندان نمایش داده می شود که نمایش نخست در بخش خیابانی اجرای عمومی و نمایش دوم در بخش محیطی جشنواره حضور دارند.
شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از ۶ تا ۱۰ آذرماه در بخش های صحنه ای، خیابانی، محیطی، نمایشنامه نویسی، کودک و نوجوان، عکس، پوستر، همایش پژوهشی و میهمان به دبیری امیر نصیر بیگی برگزار می شود.
فراهنگ **۷۵۶۱ **۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.