صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اولاد قباد:باید واقعیتهای اجتماعی را ببینیم و پاسخگوی آنها باشیم
اولاد قباد:باید واقعیتهای اجتماعی را ببینیم و پاسخگوی آنها باشیم

اولاد قباد:باید واقعیتهای اجتماعی را ببینیم و پاسخگوی آنها باشیم

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: باید واقعیت های اجتماعی را ببینیم و بشنویم و پاسخگوی آن باشیم و این پاسخگویی می تواند از طرف سه قوه کشور باشد.

فریده اولادقباد نماینده تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نشست چالش‌های حقوق زنان در فقه، با تاکید بر ضرورت آگاه سازی زنان نسبت به حقوق شهروندی‌شان، گفت: اگر زنان ما نسبت به حقوق شهروندی خود شناخت داشته باشند، آن را مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که «زنان باید در مقدرات کشور دخالت داشته باشند» افزود: اصول ۲۰، ۲۱ و ۳ قانون اساسی زنان و مردان را در مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برابر می‌داند و در برنامه ششم به برقراری عدالت جنسیتی تاکید شده است.

اولادقباد با بیان اینکه قوانین زیادی را در حوزه زنان داریم اما به نظارت دقیق بر حسن اجرای آن نیازمندیم، گفت: مسائلی که پیش از این مطرح کردن آن تابو بود امروز به آسانی و روشنی در این نشست‌ها بیان می‌شود و امیدواریم در مسائل فقهی با توجه به مقتضیات زمان فتواهایی مطرح شود و قوانین و طرح‌های کشور بر اساس آن نیاز و زمان اولویت بندی شود.

وی با اشاره به تصویب لایحه حمایت از کودکان پس از ۱۰ سال گفت: باید واقعیت های اجتماعی را ببینیم و بشنویم و پاسخگوی آن باشیم و این پاسخگویی می تواند از طرف سه قوه کشور باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.