صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۱۲ درصد زندانیان کردستان به‌علت جرایم خشن در زندان هستند
۱۲ درصد زندانیان کردستان به‌علت جرایم خشن در زندان هستند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان:

۱۲ درصد زندانیان کردستان به‌علت جرایم خشن در زندان هستند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان گفت: در مجموع 427 نفر به‌علت ارتکاب جرایم خشن در زندان‌های استان به سر می‌برند که 12 درصد از آمار زندانیان استان را تشکیل می‌دهند.

زندان

به گزارش کسب و کار نیوز، «حمیدرضا جهانگیری» امروز شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سنندج برگزار شد، به آمار جرائم خشن زندانیان فعلی استان اشاره و اظهار کرد: قتل عمد ۳۱٫۴ درصد، ضرب و جرح عمدی ۳۰٫۹ درصد، تهدید یا مزاحمت ۶٫۱ درصد، سرقت ۵٫۲ درصد و آدم‌ربایی با ۴٫۴ درصد بیشترین میزان جرایم خشن زندانیان موجود در زندان‌های استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در مجموع ۴۲۷ نفر به‌علت ارتکاب جرایم خشن در زندان‌های استان هستند که ۱۲ درصد از آمار زندانیان استان را تشکیل می‌دهند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان با اعلام این‌که ۹۵٫۶ درصد زندانیان جرایم خشن را مردان و ۳٫۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۲ درصد از آمار زندانیان مرد استان و ۲۹ درصد از آمار زندانیان زن استان مربوط به جرایم خشن است.

وی اعلام کرد: بیشترین آمار زندانیان استان در زمینه جرایم خشن به قتل عمد با ۳۱ درصد و کمترین آن به شرب خمر با نیم درصد اختصاص دارد.

جهانگیری تصریح کرد: بیشترین زندانیان جرایم خشن استان در زندان مرکزی سنندج با ۴۵٫۹ درصد و پس از آن در زندان سقز با ۱۳٫۱ درصد به سر می‌برند.

وی در ادامه باز اجتماعی کردن زندانیان جرایم خشن را امری بسیار ضروری برشمرد و افزود: در بخش روان درمانی و ارائه خدمات مشاوره به زندانیان نیازمند حضور نیروهای متخصص هستیم که به‌علت مشکلات اقتصادی هم‌اکنون توان جذب این افراد را نداشته و خواستار همکاری ادارات مرتبط در این زمینه هستیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان همچنین اشتغال زندانیان را نیز امر مهم دیگری برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰۰ نفر از زندانیان استان در سطح شهرها کار می کنند اما بخش عمده‌ای از زندانیان ما شرایط اعزام به خارج از زندان را ندارند که نیازمند برگزاری کارگاه‌های اشتغال برای این زندانیان در داخل زندان هستیم.

وی یادآور شد: در زندان مرکزی سنندج در حال ساخت یک اندرزگاه جدید و استاندارد با هفت خوابگاه و ظرفیت ۳۰۰ نفر زندانی هستیم که زندانیان در آن طبقه‌بندی خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.