صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ضررورت احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در کنار صنایع ماهشهر
ضررورت احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در کنار صنایع ماهشهر

وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضررورت احداث بیمارستان سوانح و سوختگی در کنار صنایع ماهشهر

وزیر بهداشت گفت: در همه نقاط استان خوزستان پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال احداث هستند اما به دلیل عقب‌افتادگی مزمنی که وجود دارد طبیعی است که کارها کمتر به چشم بیاید.

سوانح و سوختگی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسن هاشمی در حاشیه افتتاح ساختمان‌های جدید دو بیمارستان ابوذر و طالقانی در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز در سطح ملی و با استانداردهای بین‌المللی احداث شده است که پس از سال‌ها تلاش امروز افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به صنایعی که در خوزستان وجود دارد احداث بیمارستان سوانح سوختگی مورد نیاز بود. احداث دومین بیمارستان سوانح و سوختگی خوزستان نیز با کمک بخش خصوصی در ماهشهر مورد نیاز است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بیمارستان ابوذر تصریح کرد: کمتر بیمارستانی مانند بیمارستان ابوذر در دنیا مشاهده شده است و مشابه آن در ایران وجود ندارد که این بیمارستان نیز حاصل تلاش همکاران ما در بنیاد مستضعفان است.

هاشمی با بیان اینکه بیمارستان قدیمی ابوذر یکی از فرسوده‌ترین بیمارستان‌های اهواز بود، گفت: این بیمارستان جدید با همکاری بنیاد مستضعفان احداث شد. همچنین وزارت نفت در  احداث بیمارستان جدید سوانح و سوختگی کمک کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به استان خوزستان، تصریح کرد: در این سفر بیش از ۵۰ پروژه را افتتاح کردیم. تقریبا در همه نقاط استان خوزستان پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال احداث هستند اما به دلیل عقب‌افتادگی مزمنی که وجود دارد طبیعی است که کارها کمتر به چشم بیاید.

وزیر بهداشت گفت: بنیاد مستضعفان کارهای باارزشی را در آبادان و خرمشهر آغاز کرده است. همچنین کاری در شهرستان دزفول در دست دارند. در مجموع حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در خوزستان دارند.

هاشمی بیان کرد: در سراسر کشور پروژه‌های مشترکی با بنیاد مستضعفان داریم که امیدواریم تعداد پروژه‌ها بیشتر شود زیرا یکی از مواردی که موجب آرامش مردم می‌شود بحث امنیت روحی است که در سایه گسترش خدمات و پشتیبانی بیمه‌ها است.

وی در خصوص کمبود دستگاه‌های پرتودرمانی در خوزستان، گفت: حدود ۲۶ دستگاه پرتودرمانی به مناقصه گذاشته شده است که برای ۱۹ دستگاه از این تعداد قرارداد منعقد کردیم که اولین دستگاه‌ها را به خوزستان می دهیم.

وزیر بهداشت افزود: بیمارستان شفا اهواز نیز تخلیه و تخریب شده است و ستاد اجرایی فرمان امام از طریق فایناس تهعد کرده که این بیمارستان را احداث کند. این بیمارستان یکی از مجهزترین مراکز سرطان در کشور خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.