صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / روبات های خدمتکار «علی بابا» رونمایی شدند
روبات های خدمتکار «علی بابا» رونمایی شدند

روبات های خدمتکار «علی بابا» رونمایی شدند

روبات های خدمتکار علی بابا وارد هتل های چین می شوند. این روبات ها کلیه خدمات رایج در هتل ها را به مسافران ارائه می دهند و البته دستورهای جدید کاربران را دریافت می کنند.

روبات های خدمتکار علی بابا وارد هتل های چین می شوند. این روبات ها کلیه خدمات رایج در هتل ها را به مسافران ارائه می دهند و البته دستورهای جدید کاربران را دریافت می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انتخاب، نیو اطلس اعلام کرد، بسیاری از ما شرکت علی بابا را به واسطه تجارت الکترونیک می شناسیم. اما به نظر می رسد این شرکت برای موفقیت خود در عرصه تکنولوژی برای هایی جدی تر دارد.

بر همین اساس است که پس از آزمایش خودروهای الکتریکی این بار علی بابا به سراغ روبات های هوشمند چرخ دار رفته است. روبات هوشمندی که به مهمانان هتل ها می کند تا تمامی سفارش های خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست مهمانان هتل سفارشات خود را ثبت کنند و سپس روبات موارد مثل غذا یا نوشیدنی را به مهمانان ارائه می کند. جالب است بدانید که این روبات ها مبتنی بر دستیارهای صوتی آمازون عمل می کنند و در نتیجه قابلیت دریافت و ثبت سفارش از طریق صدا را دارند.

این روبات های آلومینیومی با طول یک متر (۳٫۳ فوت) به خوبی از پس سرو چند بسته غذا و نوشیدنی بر می آیند. این روبات ها هیچگونه محدودیت حرکتی ندارند.

این روبات ها بر اساس یک طرح نرم افزاری که تمامی زوایای هتل را ثبت کرده حرکت می کنند و دارای سنسورهای لیزری و رادار هستند. مواردی که برای شناسایی و جلوگیری از برخورد با موانع استفاده می شود.

این روبات های هوشمند به طور خودکار خود را به سمت اتاق مهمان می رساند. سرعت این روبات نیز قابل توجه و یک متر در ثانیه (۳٫۶ کیلومتر بر ساعت) است.

نشانگرهای لیزری این روبات، جهت های مهم را روی زمین به روبات نشان می دهد. سیستم ارتباطی Wi-Fi این روبات ها نیز اجازه می دهد تا آسانسورها به موقع برای روبات ها باز شود و در طبقات مناسب پیاده شوند.

پس از رسیدن به مقصد، ربات به مهمان هشدار می دهد که از طریق Tmall Genie وارد شده است، سپس از سیستم تشخیص چهره برای تأیید هویت خود استفاده می کند. پس از آن، ورودی داخلی باز می شود تا روبات به بخش داخلی خانه دسترسی داشته باشد.

مهمان قادر خواهد بود از سوالات و یا درخواست ها با استفاده از هر یک از دستورات صوتی، صفحه نمایش لمسی داخلی و یا حرکات دست، با پاسخ های کلامی ارائه شده توسط یک نرم افزار استفاده کنند.

اگر این طرح آزمایشی با موفقیت پیش برود باید منتظر حضور روبات ها در بیمارستان ها، رستوران ها و مراکز تفریحی باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.