صفحه اصلی / سرخط خبرها / راه‌اندازی سامانه سپند در سیستان و بلوچستان
راه‌اندازی سامانه سپند در سیستان و بلوچستان

برای اولین بار انجام می‌گیرد

راه‌اندازی سامانه سپند در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر گفت: سامانه سپند مخفف سامانه پایش ناوگان دانش آموزی است که این سامانه مشترک میان آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل بار و مسافر است و در سیستان و بلوچستان نیز راه اندازی می‌شود

در گفتگوی اختصاصی با کسب و کار نیوز، مهران رودینی  اظهار داشت : رانندگانی که تصمیم فعالیت در این سامانه را دارند پس از تایید صلاحیت سازمان حمل و نقل بار و مسافر و اماکن به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای امنیت هر چه بیشتر فرزندانشان به سامانه سپند مراجعه و با رانندگانی که در این سامانه فعالیت دارند همکاری بیشتری داشته باشند گفت: نرخ مصوبی برای رانندگان این سامانه در درنظر گرفته شده که به نسبت دیگر هزینه سرویس ها مناسبت است و خودرو در مسیرهای مشخص شده کاملا کنترل می‌شود.

رودینی از افزایش نرخ تاکسی‌ها در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: نرخ تاکسی‌ها در زاهدان ۳۵۰۰ تومان مصوب و به تمام تاکسی ها نرخ نامه ای جدید اعلام شده است .

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان افزایش خطوط و ایستگاه های حمل و نقل عمومی در حاشیه شهر است، گفت: به دلیل محدودیت سرویس‌های نقلیه عمومی در حاشیه شهر ، سرویس ویژه برای دانش آموزان مدارس در این مناطق بطور رایگان راه اندازی می‌شود تا دانش آموزان عزیز مشکلی برای رفت و آمد در مسیر مدرسه به خانه نداشته باشند.

رودینی تصریح کرد: ۶ دستگاه اتوبوس ۳۵۵ ، ۶ دستگاه مینی بوس و ۱۸ دستگاه اتوبوس ۴۵۷ خریداری شده است که به‌ زودی به متقاضیان محترم واگذار می‌شود.

وی در خصوص تخلف برخی رانندگان اتوبوس های شهری که با گواهینامه پایه دو سرویس مدارس را در سطح زاهدان انجام می دهند خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم در این زمینه با رئیس پلیس راهور استان انجام گرفته است که گشت های با هدف بازدید و مراجعه به رانندگان اتوبوس و تاکسی ها شکل می‌گیرد که در صورت مشاهده تخلف جریمه شده و تاکنون دو دستگاه خودرو برای انجام این کار دیده شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.