چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / حل درون صنفی مشکلات استارت‌آپ‌ها

عادل طالبي، عضو انجمن صنفي كسب‌وكارهاي اينترنتي

حل درون صنفی مشکلات استارت‌آپ‌ها

یادداشت 

تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی تخــلفاتی داشته‌اند و با کنترل نکردن قیمت‌گذاری، برخی خریداران را نسبت به خرید اینترنتی بدبین کرده‌اند. این موارد و موارد این‌چنینی می‌تواند برای  کل فضای کسب‌وکارهای اینترنتی گران تمام شود و کسب‌وکارهایی هم که تخلف نکرده‌اند به پای کسب‌وکار‌های متخلف بسوزند.
ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به بهانه‌های کوچک محدودیت‌های بزرگی ایجاد می‌شود. امروز اگر می‌بینیم یک فروشگاه اینترنتی کنترل مناسبی را روی شرایط بازار ندارد و نمی‌تواند فرایند‌ها و روند‌های سریعی برای کشف و جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها مهیا کند در نهایت دودش به چشم تمام کسب‌وکارهای اینترنتی خواهد رفت. فعالان حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی نگران این هستند که همانند نهاد‌ها و مجوز‌های خلق‌الساعه‌ای که هر روز شکل می‌گیرند یک سازمانی هم به اسم سازمان کنترل قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد شود و فعالان این حوزه مجبور شوند قبل از اینکه محصولی را در فروشگاه آنلاین‌شان بگذارند، از آن سازمان هم اجازه بگیرند. این مساله‌ای است که نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است و باید حواس‌مان باشد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با هر بهانه‌ای یک سازمان ایجاد می‌شود و از طرفی هم دولت علاقه‌ای به کوچک شدن ندارد و به راحتی سازمان و نهاد جدید تولیدمی‌کند.
اگر فردا روزی به بهانه اینکه فروشگاه‌های اینترنتی در حال به هم ریختن بازار هستند یک شخص یا سازمان دولتی دستوری برای ایجاد سازمانی برای کنترل قیمت فروشگاه‌های اینترنتی تاسیس کند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ امروز باید خود فعالان این حوزه در داخل صنف این مشکلات را حل کنند تا کار به آنجا نکشد و بیش از این مانع بر سر راه کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد نشود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.