صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به قانون مالیات بر درآمد
تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به قانون مالیات بر درآمد

تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به قانون مالیات بر درآمد

مردم اردن در مخالفت با لایحه قانون مالیات بر درآمد دست به راهپمیایی اعتراض‌آمیز زدند.

تظاهرات اردن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النشره، سه حزب “شراکت و نجات”، “اردن قوی‌تر” و “جبهه کار اسلامی” در امان راهپیمایی اعتراض‌آمیزی علیه سیاست اقتصادی دولت و مخالفت با لایحه قانون مالیات بر درآمد به راه انداختند.

تظاهر کنندگان در کمپینی با شعار “ما را نابود کردید” خواستار عدم تصویب قانون مالیات بر درآمد جدید، وضع قانون جدید انتخاباتی برای تشکیل دولتی کارآمدتر، مبارزه با فساد و فرار از مالیات و کاهش مالیات بر فروش شدند.

این اعتراض‌ها پس از آن صورت گرفت که دولت عمر الرزاز، نخست وزیر اردن لایحه قانون مالیات بر درآمد اصلاح شده را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی در پارلمان مطرح شود مساله‌ای که مالیات بر افراد و شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

کابینه اردن برای نخستین بار ۲۱ مه پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد را تصویب و به پارلمان ارجاع داد اما این پیش‌نویس اعتراض‌های گسترده‌ای در سراسر کشور به را ه انداخت و پادشاه اردن را وادار کرد هانی الملقی، نخست وزیر سابق را برکنار کرده و الرزاز را جانشین او کند.

الرزاز گفت، پیش‌نویس قانون جدید برای دولت ۲۸۰ میلیون دلار در سال درآمد خواهد داشت. اردن شاهد بحران اقتصادی شدید در سایه بدهی کلی حدود ۴۰ میلیارد دلاری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.