صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه ناسا برای بازگشت به ماه اعلام شد
برنامه ناسا برای بازگشت به ماه اعلام شد

به دنبال دستور ترامپ؛

برنامه ناسا برای بازگشت به ماه اعلام شد

آژانس فضایی آمریکا برنامه فضایی جدید خود برای بازگشت به کره ماه و ماموریت‌های فضای عمیق را در پی دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد.

ماه

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، ناسا یک طرح کلی از اهداف خود را برای شش سال آینده و فراتر از آن ارائه کرده است.

این طرح شامل تجاری‌سازی مدار زیرین زمین، بازگشت و اقامت طولانی مدت فضانوردان ایالات متحده در ماه و آزمایش فناوری‌ها برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ در آینده است.

این طرح در قالب یک گزارش از کمپین بررسی اکتشافات ملی نشان می‌دهد که چگونه مشارکت دولت با شرکت‌های خصوصی به حفظ سلطه آمریکا در فضا کمک خواهد کرد.

این برنامه در واکنش به دستور دولت ترامپ مبنی بر تمرکز بیشتر آژانس فضایی به اکتشافات فضایی نوشته شده است.

در دسامبر ۲۰۱۷ بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خط مشی فضایی جدیدی را تصویب کرد که به دنبال آن، ناسا موظف است تا تمرکز و تلاش خود را روی اکتشافات فضایی بگذارد و باید مطالعات زمین و اقلیم را به سازمان ملی اقیانوس و اتمسفر آمریکا (NOAA) و دیگر سازمان‌ها واگذار کند.

براساس این گزارش، ناسا قصد دارد کمپین‌های اکتشافی جدید خود را پس از ۱۸ سال فعالیت مداوم در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) برپا کند. ناسا ایستگاه فضایی را یک آزمایشگاه کلیدی برای ساختن پایگاه‌های فضایی جدید، درک بهتر چگونگی اقامت انسان‌ها در فضا و تاثیرات آن روی بدن و توسعه فناوری‌های ناوبری و خلبانی که با ماموریت‌های فضای عمیق سازگار خواهد بود، می‌داند.

این برنامه نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده نقش اصلی خود را تا سال ۲۰۲۴ و قبل از به اشتراک گذاری ایستگاه فضایی ادامه خواهد داد. علاوه بر این، ناسا نه تنها بر روی ایستگاه فضایی و سیستم پرتاب فضایی (SLS) و موشک‌های سنگین در حال توسعه تکیه می‌کند، بلکه روی موشک‌های خصوصی و ایستگاه‌های مداری نیز حساب باز کرده است.

کمپین اکتشافی شامل رهبری فعال آمریکا در مدار زیرین زمین، مدار ماه و غیره است.

واگذاری مدار زیرین زمین به بخش خصوصی، نخستین مرحله از برنامه پنج مرحله‌ای ناسا برای تحریک و تشدید رقابت و نوآوری در این زمینه است.

چهار هدف دیگر بر روی ماموریت Gateway تمرکز می‌کنند که یک پایگاه قمری است که توسط فضاپیمای “اوریون”(Orion) پشتیبانی می‌شود و می‌تواند تا چهار فضانورد را به مدت ۲۱ روز حمل کند.

Gateway نه تنها مدت زمان ماموریت فضای عمیق را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، بلکه همچنین به عنوان نقطه جهش برای یک کمپین جدید و پایدار اکتشاف قمری عمل می‌کند که تحقیقات علمی را با ارزیابی پتانسیل تجاری ماه ترکیب می‌کند.

براساس گزارش، اولین ماموریت سرنشین‌دار “اوریون” در سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود و با بازگشت به سطح ماه تا پایان دهه ۲۰۲۰ خاتمه می‌یابد.

Gateway به عنوان یک نقطه پرش برای مونتاژ و پرتاب ماموریت‌های فرود قمری و به عنوان یک پلت‌فرم آزمایشی برای فناوری‌های جدید و همچنین یک آزمایشگاه برای مطالعه اثرات فضای عمیق بر سلامت انسان عمل خواهد کرد.

حتی قبل از فرود دوباره بر سطح ماه، ناسا قصد دارد با شرکای تجاری و بین‌المللی خود روی ماموریت‌های رباتیک برای اکتشاف و نیز تهیه اولین پایگاه مداری برای حضور پایدار انسان کار کند.

هر دو پروژه Gateway و پایگاه قمری به عنوان ماموریت‌های آزمایشی برای ماموریت در مریخ عمل می‌کنند که ممکن است در دهه ۲۰۳۰ به انجام برسد.

این برنامه اجازه می‌دهد ناسا و شرکایش، فناوری‌های ماموریت مریخ را در نزدیکی خانه خودمان که امن‌تر است آزمایش کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.