صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی اعتماد ملی
انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی اعتماد ملی

انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی اعتماد ملی

در سومین مجمع عمومی حزب اعتمادملی، اعضای شورای مرکزی جدید این حزب انتخاب شدند.

آرم حزب اعتماد ملی

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین مجمع عمومی حزب اعتمادملی روز گذشته برگزار و شورای مرکزی جدید این حزب انتخاب شدند.

اسامی اعضای شورای مرکزی اعتمادملی به شرح زیر است:

مهدی کروبی، الیاس حضرتی، سید ابراهیم امینی، محمدحسین کروبی، سید محمدعلی افشانی، حسن کریمیان، اسماعیل گرامی مقدم، محمدجواد حق‌شناس، حجت نظری، محمدصادق جوادی حصار، علی‌اصغر کشاورز، محمدرئوف قادری، سید رحیم ابوالحسنی، زهرا امینی، زریر نگین تاجی، ولی رعیت، محمد جلیلیان، فیروز محمودی، حسین پیرانی ذبیح‌الله کمری، علی پارسایی، مصطفی سوادکوهی، نجمه گودرزی، شهریار حسین‌بر، یوسف بسنجیده، رحمت‌الله خسروی، سید رضا نوروززاده، سید مهدی موسوی، مهران فرجی، سید عطاءالله سینایی، امین ابراهیمی، مازیار بالایی، کرم بشارت، فریدون اللهیاری، محمدعلی پورکریمی، محمد گلزاری، مرضیه نظری‌نیا، اکبر شکری، یغمور قلی‌زاده، سید محمد حائری، محمد خباز، فاطمه کلانتری، اعظم سقطی، ذبیح‌الله کریمی، خسرو قاضی‌زاده، محمدرضا ناصری شوهان، سعدالله نصیری قیداری، رضا امیدوار تجریشی، علی اکبر عسگری، کامران احمدیان، محمدباقر ذاکری، محمدرضا اسلامی، عبدالحسین مقتدایی، سید حسین میراحمدی و کیومرث توکلی.

رسول منتجب‌نیا پیش از این در واکنش به‌ برگزاری کنگره اعلام‌شده حزب اعتماد ملی توسط الیاس حضرتی ، رسما اعلام کرد که این کنگره را غیرقانونی می‌داند و در آن شرکت نمی‌کند. او تاکید کرد که حزب جدیدی را ایجاد می‌کند. همچنین ۱۱۰ عضو اعتمادملی با صدور نامه‌ای به مهدی کروبی دبیرکل این حزب، از عضویت در اعتماد ملی استعفا دادند.

به گفته منتجب‌نیا تاکنون دو جلسه بزرگ هم‌اندیشی و جلسات متعدد کمیته ۷ نفره منتخب هیات موسس برای پیشبرد امور حزب جدید تشکیل و بیش از ۳۰ نام هم برای حزب‌ از سراسر کشور به این کمیته ارسال و در خصوص محورهای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت حزب هم پیشنهادات ارزشمندی ارسال شده است. برای مدیریت جمعی تا کنگره اول هم سازوکار مناسبی با عنوان «شورای عمومی حزب در حال تاسیس» طراحی شده است که شامل کمیسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی و فکری می‌باشد؛ اهم آن‌ها کمیسیون‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، رسانه و ارتباطات مردمی، امور استان‌ها، مرامنامه، اساسنامه، تشکیلات و امور اداری است.

اختلافات داخلی اعضای حزب اعتماد ملی در کنگره این حزب در روز ۴ خرداد علنی و این کنگره با حاشیه‌های زیادی همراه شد. پس از این کنگره، رسول منتجب‌نیا از قائم مقامی اعتماد ملی استعفا داد. با این حال شورای مرکزی حزب برگزار شد و الیاس حضرتی به عنوان قائم مقام، سیدرحیم ابوالحسنی به عنوان رئیس دفتر سیاسی، نصیری‌قیداری به عنوان رئیس دفتر فرهنگی، رضا نوروززاده به عنوان رئیس دفتر اقتصادی، محمد جلیلیان به عنوان رئیس دفتر حقوقی و قادر رئوفی به عنوان رئیس دفتر اجتماعی حزب، توسط اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

برگزاری جلسه شورای مرکزی هم با اعتراض مخالفان الیاس حضرتی در اعتماد ملی مواجه شد. بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور  در واکنش به حواشی کنگره حزب و اختلافات ایجاد شده در بین اعضای حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: «حزب اعتماد ملی فرآیند انطباق اساسنامه خود را براساس آن‌چه که در جلسات با کارشناسان دفتر سیاسی و نمایندگان کمیسیون داشتند در کنگره برگزار کردند و این بخش مورد تایید کمیسیون‌ قرار گرفته است، اما در برخی انتخابات خود دچار اختلافاتی شدند که این بخش از نظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دچار اشکال است.»

وی ادامه داد:«مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ درباره حزب اعتماد ملی اطلاع رسانی شده و این مصوبه در پرتال وزارت کشور وجود دارد. کمیسیون ماده ۱۰ این مصوبه را به دبیرکل حزب اعتماد ملی ابلاغ کرده است و دبیرکل این حزب نیز طی نامه‌ای الیاس حضرتی را به عنوان قائم مقام و مأمور برگزاری انتخابات شورای مرکزی و بازرسان اعتماد ملی معرفی کردند.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.