صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / افتتاح ۲۵ بیمارستان کوچک درمان‌بستر در مناطق دوردست کشور
افتتاح ۲۵ بیمارستان کوچک درمان‌بستر در مناطق دوردست کشور

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

افتتاح ۲۵ بیمارستان کوچک درمان‌بستر در مناطق دوردست کشور

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: وزارت بهداشت به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرده است تا به طور مشارکتی در نقاط دوردست کشور و جاهایی که بیمارستان وجود ندارد، بیمارستان‌های کوچکی تحت عنوان "درمان‌بستر" احداث کنیم که تا دو ماه پیش 25 بیمارستان درمان‌بستر در کشور افتتاح شده است.

درمان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سعیدی‌کیا در نشست وزیر بهداشت با پزشکان و مسئولان بهداشت و درمان خوزستان که امروز (۷ مهرماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث سلامت هماهنگی خوبی بین وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مستضعفان وجود دارد.

وی افزود: اسکلت احداث یکی از بیمارستان‌هایی که امروز در اهواز افتتاح شدند را وزارت راه و شهرسازی در دست داشت که به دلیل کمبود اعتبارات به بنیاد مستضعفان مراجعه کردند و پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای این ساختمان احداث و افتتاح شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در حوزه سلامت در خوزستان گفت: بیمارستان ابوذر اهواز که امروز افتتاح شد یکی از کارهای این بنیاد است.  همچنین بیمارستان طالقانی آبادان و خرمشهر در دست اجرا است و حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم کمتر از دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: همچنین احداث بیمارستانی به طور مشارکتی در شمال شرق کشور، تجهیز بیمارستان قلعه گنج و بیمارستان دیگری در دست اجرا هستند.

سعیدی‌کیا افزود: وزارت بهداشت به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرده است تا به طور مشارکتی در نقاط دوردست کشور و جاهایی که بیمارستان وجود ندارد، بیمارستان‌های کوچکی تحت عنوان “درمان‌بستر” احداث کنیم که تا دو ماه پیش ۲۵ بیمارستان درمان‌بستر در کشور افتتاح شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای احداث و تجهیز ۶۰ بیمارستان در دو سال آینده منعقد شده است.

وی با اشاره به ارائه سبد کالا به مادران شیرده در روستاها، گفت: به مادران شیرده که تغذیه مناسب ندارند، سبد کالایی ارائه می‌شود. سیاست‌گذاری و معرفی این افراد از طریق خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و سبد کالایی را بنیاد مستضعفان تأمین می‌کند.

رییس بنیاد مستضعفان بیان کرد: همچنین با کمک وزارت بهداشت و وزارت جوانان، ۲۰۰ زمین ورزشی در روستاهای پرجمعیت محروم خواهیم ساخت که تاکنون چند زمین ورزشی احداث شده است و امیدواریم در دو سال آینده به اتمام برسند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.