صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای ایجاد مرکز تکثیر عقرب در خراسان‌شمالی
اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای ایجاد مرکز تکثیر عقرب در خراسان‌شمالی

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای ایجاد مرکز تکثیر عقرب در خراسان‌شمالی

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی از اعلام آمادگی پنج متقاضی برای ایجاد مرکز تکثیر و پرورش عقرب و خزندگانی چون مار در این استان خبر داد.

زهر سم عقرب

«علی‌اصغر مطهری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که راه‌اندازی این قبیل مراکز می‌تواند در توسعه اشتغال و کسب و کار در حوزه محیط‌زیست اثرگذار باشد، گفت: این افراد در حال طی کردن مراحل ادارای برای راه‌اندازی این مراکز هستند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بسیاری از داروها چون داروهای حوزه درمان سرطان از سم خرندگانی چون مار تهیه می‌شود، افزود: در مراکز تکثیر این گونه از حیوانات پرورش و تکثیر می‌یابد سپس سم آن‌ها استحصال می‌شود و دوباره به دامن طبیعت بازگردانده می‌شوند.

مطهری ادامه داد: هم‌اکنون دو تا سه انستیتو مجوزهای لازم را برای مارگیری از سازمان محیط‌زیست دریافت کرده‌اند و پس از گرفتن سم لازم از مارها آن‌ها را دوباره به چرخه طبیعت باز می‌گردانند.

به گفته وی، مارهای جعفری و کبری از جمله گونه‌هایی بوده که درخواست صید برای آن‌ها شده است.

این مقام مسئول در ادامه ایجاد قرق‌های اختصاصی از دیگر مواردی بوده که در می‌تواند کمک زیادی به تولید اشتغال در حوزه محیط‌زیست در این استان داشته باشد، اظهار کرد: برای راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی در اسفراین و جاجرم متفاضی وجود داشته است و هم‌اکنون قرق اختصاصی در جاجرم کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: در صورتی  که شمار حیات‌وحش در این قرق‌های اختصاصی به اندازه کافی برسد، پروانه شکار برای شکار شمار خاصی از حیوانات صادر می‌شود و از این طریق شخص سرمایه‌گذار می‌تواند به سود برسد.

مطهری یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه‌بر این‌که برای افراد محلی اشتغال ایجاد می‌شود محیط زیست و گونه‌های حیوانی منطقه نیز حفظ خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.