صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تاثیر مثبت نوسانات ارزی بر افزایش تعداد بیماران خارجی

تاثیر مثبت نوسانات ارزی بر افزایش تعداد بیماران خارجی

مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به افزایش مراجعه تعداد بیماران خارجی به این بیمارستان گفت: توریست‌ها با ارز می‌آیند و به دلیل گران شدن ارز خدمات ما برای آنها خیلی ارزان تمام می‌شود.

عمل اهدا عضو «امیرعلی دهیش‌سواری» نوزاد یک و نیم ساله در بیمارستان گلستان اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا سعیدی امروز در نشستی خبری که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته  حدود ۴ درصد بیماران ما توریست خارجی بوده‌اند که در شش ماه گذشته در این زمینه افزایش داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: توریست‌ها با ارز می‌آیند و با توجه به گران شدن ارز، خدمات ما برای آنها خیلی ارزان تمام می‌شود. البته برای اینکه این موضوع به ضرر کشور نباشد گفته‌ایم  تعرفه‌ها به دلار گرفته شود یا اگر هر نرخی گرفته می‌شود دلار دولتی نباشد و  نرخ‌ها با ارز ثانوی حساب شود. این موضوع تا حدودی به نفع کشور خواهد بود.

این فوق تخصص نوزادان بیان کرد: بیشترین مراجعان ما عرب هستند و بیش از ۹۰ درصد توریست‌های ما را تشکیل می‌دهند. اغلب مراجعان ما از کشورهای عراق، عربستان و افغانستان هستند. 

سعیدی با اشاره به ۷ مهر روزجهانی بیماری‌های قلبی گفت: مشکلات قلبی شایع ترین علت مرگ‌ومیر در کشور ماست. بیمارستان رضوی بیش از ۷۰ نفر متخصص و فوق تخصص قلب دارد وفضای با امکانات بسیار خوب برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی فراهم کرده است.امیدوارم در آینده نزدیک بیمارستان فوق تخصصی قلب را به عنوان فاز جدید بیمارستان رضوی راه‌اندازی کنیم.  این موضوع یک اقدام ضروری برای استان است.

وی افزود: در یکی دوسال گذشته بخش‌های جدید شامل بخش کودکان، بخش داخلی جدید، ای سی یو جدید و… راه اندازی کردیم. راه‌اندازی هرکدام از تخت‌های بیمارستان بین  500میلیون تا یک میلیارد تومان و البته به نرخ دلار قبلی هزینه دارد.

مدیر عامل بیمارستان رضوی بیان اینکه «راه اندازی اتاق عمل‌های نه گانه را در دستور کار داریم»، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم این اتاق عمل‌ها را تا پایان سال راه اندازی کنیم. در حال حاضر هفت اتاق عمل داریم. با راه‌اندازی این اتاق‌های عمل ظرفیت جراحی ما بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. در حال حاضر با ترافیک بالایی در اتاق‌های عملمان مواجه هستیم.

سعیدی افزود: گسترش بخش اورژانس را در دستور کار داریم. بخش‌های خصوصی خیلی به سمت گسترش چنین بخش‌هایی نمی‌روند اما خوشبختانه در این بیمارستان چنین اقداماتی انجام می‌شود. در حال بروز کردن تجهیزات هم هستیم که البته مشکلاتی هم در این زمینه داریم زیرا دستگاه‌ها وارداتی هستند. 

وی ضمن اشاره به راه اندازی مددکاری بیمارستان رضوی از دوسال پیش تصریح کرد: شاید هیچ بیمارستان خصوصی‌ای مددکاری نداشته باشد.البته ما نیمه خصوصی هستیم و مال آستان قدس هستیم اما از لحاظ تعریف نیمه خصوص حساب می‌شویم. در بخش مددکاری تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان به بیماران کم بضاعت کمک کردیم. امیدواریم بتوانیم بیش از پیش مددکاری بیمارستان را تقویت کنیم.

این فوق تخصص نوزادان در خصوص برون سپاری برخی فعالیت‌های بیمارستان رضوی بیان کرد: چند قسمت را برون سپاری کردیم که با این اقدام صدها میلیون به نفع بیمارستان شد. بجای تصدی‌گری در کارهای خدماتی آنها را برون سپاری می‌کنیم و فقط بر انها نظارت داریم. دفع زباله، بخش فروشگاه، فضای سبز و… از جمله برون سپاری‌های ما بوده است.

وی در خصوص ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان رضوی تصریح کرد: ضریب اشغال تخت‌های ما ۶۵ تا ۷۰ درصد است که البته در برخی بخش‌ها به ۹۰ درصد می رسد. در بخش‌های قلب، اعصاب، هماتولوژی ضریب اشغال تخت ۹۰ تا ۹۵ درصد است که هم توریست خارجی و هم بیماران داخلی زیادی در این زمینه به ما مراجعه می‌کنند.

سعیدی  با بیان اینکه «بیمارستان رضوی معاونت پژوهشی دارد»، ادامه داد: این معاونت در حوزه چاپ کتب پزشکی، مجله  پزشکی به زبان انگلیسی و… فعالیت می‌کند. هیچ بیمارستان خصوصی‌ای معاونت پژوهشی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.