صفحه اصلی / سرخط خبرها / آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر سمنان آغاز شد
آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر سمنان آغاز شد

آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر سمنان آغاز شد

سمنان - زیاری :مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از آغاز آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر سمنان از 7مهرماه خبرداد.

حمیدرضا پیوندی طی اعلام این خبر گفت: آموزش با توجه به اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان مدیریت پسماند بااداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان و برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان مدیریت پسماند کارشناسان آموزش با توجه به جدول زمان بندی معین به ۷۴ مدرسه ابتدایی شهر سمنان مراجعه می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی در ادامه افزود : در اولین روز آموزش ۱۷۰ دانش آموز در شش پایه مقطع تحصیلی ابتدایی در مدرسه دخترانه نیمه شعبان و ۱۸۳ دانش آموز نیز در مدرسه دخترانه زحمتکش با حضور کارشناسان آموزش و ابزاری چون پلاکارد و نمایش پاورپوینت با مفاهیم مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء و راههای کاهش تولید زباله آشنا شدند ودر پایان برگزاری مسابقه و اهداء جوایز ،آموزش در آن مدرسه اتمام یافت.
پیوندی با اشاره به اینکه فرهنگسازی در پایه های تحصیلی پایین تر برای دانش آموختگان، آموزش پذیرتر و نهادینه تر خواهد شد و به سرعت هم نتیجه می دهد،عنوان کرد: این آموزش ها که با هدف گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماندهای خشک و تر از مبداء و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و نهادینه کردن آموزش‌های تفکیک پسماند و حفظ پاکیزگی محیط زیست از دوران کودکی، آموزشگران سازمان مدیریت پسماند ، اقدام به آموزش بازیافت در سطح مدارس شهرسمنان کرده است.
وی درخصوص دیگر اقدامات ویژه این سازمان در سال تحصیلی جدید بیان داشت: آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در سال جدید با توجه به دستیابی به اهداف طرح جامع مدیریت پسماند و گسترش همکاری های مدارس با سازمان بجهت عملیاتی کردن بحث تفیکیک زباله از مبداء اقدام به ایجاد تشکلهای زیست محیطی دانش آموزی کرده است که در اولین آموزش ۱۲ دانش آموز خودجوش و فعال در این تشکل ثبت نام شدند که طی جلسات توجیهی و آموزشی از سوی واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند وظایف ویژه ایی به آنان بعنوان نماینده سازمان در مدارس محول خواهدشد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم فرهنگسازی در زمینه پسماند، امسال با هماهنگی آموزش و پرورش و در خواست آنها در مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول نیز، آموزش چهره به چهره اجرایی می شود و لازم به ذکر است طرح آموزش مدارس از سال ۹۲ آغاز ودر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نیزتعداد ۲۵۸۵ نو آموز پیش دبستانی و ۱۱۷۶۰ دانش آموز ابتدایی با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند. امید است با آموزش شهروندی در بین دانش آموزان،در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت بتوان در سطح شهر گام برداشت، هرچند کار سختی است و شاید نتیجه اش مثل رشد یک نهال تا درخت تنومند باشد اما در طول چند سال آینده با ورود دانش آموزان به جامعه به ثمر مینشیند و نقش مهمی را ایفا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.