صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کره‌جنوبی به دنبال بیشترین افزایش بودجه نظامی در ۱۰ سال گذشته
کره‌جنوبی به دنبال بیشترین افزایش بودجه نظامی در ۱۰ سال گذشته

کره‌جنوبی به دنبال بیشترین افزایش بودجه نظامی در ۱۰ سال گذشته

کره جنوبی اعلام کرده که به دنبال افزایش ۸.۲ درصدی بودجه نظامی خود است که در صورت تحقق، بیشترین میزان افزایش بودجه نظامی از سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

سربازان کره جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که پیشنهاد بودجه ۴۶.۷ تریلیون وونی (۴۲ میلیارد دلاری) را برای سال آتی میلادی داده و کابینه باید پیش از ارائه آن در روز جمعه به مجمع ملی، برنامه‌های هزینه دولت را امروز بررسی کند.

در مجموع، این وزراتخانه قصد دارد تا ۱۵.۳ تریلیون وون را برای ارتقای ظرفیت های دفاعی هزینه کند که رشد ۱۳٫۷ درصدی را نسبت به سال قبل دارد درحالیکه ۳۱.۳ تریلیون وون را نیز برای هزینه‌های نیروهای نظامی کنار می‌گذارد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود آورده است: ما این برنامه بودجه را برای حفظ شرایط مربوط به اصلاحات دفاعی نسخه ۲٫۰ و به منظور ایجاد ظرفیت‌های قوی نظامی و واکنش موثر به هرگونه تهدید علیه کشور در نظر گرفته‌ایم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: محور استراتژی امنیتی دولت کره جنوبی پیگیری روند صلح از طریق تقویت روند خلع سلاح اتمی و برقراری صلح در شبه جزیره کره است.

وزارت دفاع کره جنوبی مبلغ ۵.۷۸ تریلیون وون را برای ایجاد سیستم دفاعی “سه بخشی” به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوی کره شمالی اختصاص داده است.

این سیستم شامل برنامه عملیاتی برای ناتوان کردن رهبری کره شمالی در یک درگیری تمام عیار موسوم به “مجازات و تقابل گسترده کره”،  پلتفورم پیشگیرانه به نام “زنجیره کشتار” و “سیستم دفاعی موشکی و هوایی کره” نام دارد.

بیش از ۱.۵۸ تریلیون وون هم برای ظرفیت سازی در بخش های ارتباط ارتش، شناسایی و تجهیزات ضد توپخانه‌ای کنار گذاشته شده است.

این وزارت خانه همچنین گفته که مبلغ ۳٫۱۴ تریلیون وون برای تحقیق و توسعه فناورهای جدید نظیر ربات‌ها و پهپاد اختصای داده است.

این بودجه پیشنهادی شامل ۱۲٫۲ تریلیون وون برای استخدام پرسنل نظامی جدید به منظور کاوش بقایای جنگ در منطقه غیرنظامی شده دو کره و ۳٫۳ تریلیون وون برای پاکسازی مین های زمینی در منطقه مذکور و خرید تجهیزات برای این منظور و ۱.۷ تریلیون وون برای سایر هزینه های مرتبط است.

این بودجه پیشنهادی برای امور دفاعی کره جنوبی در حالی اعلام شده که براساس گزارش سال جاری میلادی هزینه‌های دفاعی موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم، کره جنوبی با هزینه ۳۹٫۲ میلیارد دلار در بخش دفاعی در سال ۲۰۱۷ در رده دهم قرار گرفت و آمریکا با ۶۱۰ میلیارد دلار در مقام نخست و پس از آن چین با ۲۲۸ میلیارد دلار، عربستان با ۶۹٫۴ میلیارد دلار، روسیه با ۶۶.۳ میلیارد دلار، هندوستان با ۶۳٫۹ میلیارد دلار و فرانسه با ۵۷.۸ میلیارد دلار در رده های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.