صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / پیش‌بینی ایجاد ۷۵۰ میلیارد تومان ظرفیت جدید اقتصادی در خراسان‌شمالی

پیش‌بینی ایجاد ۷۵۰ میلیارد تومان ظرفیت جدید اقتصادی در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان‌شمالی گفت: هفته دولت امسال ۶۷ پروژه اقتصادی با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید که البته بخشی از این پروژه‌ها در سفر استاندار به شهرستان‌های شیروان و فاروج افتتاح می‌شود.

سرمایه‌گذاری

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید پورعیسی» اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت اجرایی چند پروژه اقتصادی در سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود امسال با همکاری بانک‌ها و کمک‌های فنی و اعتباری دولت افزون بر ۷۵۰ میلیارد تومان ظرفیت جدید اقتصادی برای استان ایجاد شود.

وی افزود: در حوزه تملک دارایی سرمایه‌ای که عمدتاً سرمایه‌گذاری آن بر عهده دولت هم‌چنین برخی کمک‌های خیران در بخش مدرسه‌سازی و سلامت است و عزم دولت بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه‌هاست و ما هر سال به طور متوسط نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در این حوزه داشتیم.

پورعیسی در ادامه با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان‌شمالی تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سفر رهبری برای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است که توفیق بزرگی برای استان محسوب می‌شود و استان از محل این منابع در حوزه تأمین زیرساخت‌ها حداقل ۱۵ سال پیش افتاد و توانست برخی  عقب‌ماندگی‌های تاریخی را جبران کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات دولتمردان استان برای برطرف کردن عقب‌ماندگی‌های شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: در مباحث توسعه‌ای صبر لازمه کار است، چون به زعم بسیاری از کارشناسان، توسعه امر تدریجی و زمانبر است و مبنا و اساس توسعه را مباحث فرهنگی و اجتماعی تشکیل می‌دهد.

پورعیسی افزود: انتخاب شهرستان راز و جرگلان به‌عنوان تعاون شهر و شهرستان پایلوت وزارت کشور برای طرح رفع عقب‌ماندگی تاریخی توسعه‌ای ۳۱ شهرستان محروم و کم‌برخوردار در سطح کشور، تخصیص حداقل ۱۰ درصد منابع مالی استان به این شهرستان و بهره‌مندی از ظرفیت خیران استان می‌تواند مسیر توسعه راز و جرگلان را فراهم کند.

وی ادامه داد: دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرستان راز و جرگلان ورود کرده است که به‌عنوان مثال تعریف و ایجاد محورهای مواصلاتی راز و جرگلان به مراوه تپه، راز و جرگلان به شیرین دره و غلامان به پیش قلعه پیش‌بینی شده است.

پورعیسی به طرح توسعه روستایی بنیاد علوی هم اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: شهرستان مانه و سملقان به‌عنوان چهارمین شهرستان مدل توسعه‌ای بنیاد علوی انتخاب شده است و هفته آینده با حضور «محمد سعیدی‌کیا»، رئیس بنیاد مستضعفان کشور عملیات اجرایی این طرح به طور رسمی آغاز می‌شود و امیدواریم با اهتمام و اراده استان این طرح در بازه زمانی سه ساله به اتمام برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.