صفحه اصلی / استان ها / لرستان / نیاز به توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور بسیار زیاد است
نیاز به توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور بسیار زیاد است

نیاز به توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور بسیار زیاد است

یک دکترای علوم دامی گفت: نیاز به توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور بسیار زیاد است.

‌شترمرغ

بهروز یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شترمرغ از حیوانات مهم در صنعت پرورش دام کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با رونق بیشتر پرورش جوجه و پرواربندی، کاهش تلفات و بهبود عملکرد مزارع مولد، افزایش مهارت در دانش جوجه‌کشی شترمرغ و ارتقای کیفیت دستگاه‌های جوجه‌کشی از عوامل موفقیت در این صنعت است.

یاراحمدی بیان کرد: از دیگر رویدادها، رفع نگرانی و دغدغه‌های پرواربندان در زمینه خرید پرندگان کشتاری و محصولات حاصل از کشتار است.

این دکترای علوم دامی تصریح کرد: دو عامل اصلی، تعداد تولید مثل بالا در سال و نیز ضریب تبدیل مناسب غذا به گوشت در این حیوان، دلایل مستدل توسعه صنایع پرورش شترمرغ برای تأمین نیازهای پروتئینی مردم است.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که نسبت تبدیل غذا به گوشت و نیز تعداد تولیدمثل شترمرغ در سال بالاست، بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی می‌توان قبول کرد که احتیاج به توسعه صنعت پرورش شترمرغ در کشور بسیار زیاد است.

یاراحمدی گفت: فعالیت در این حرفه و فرآوری و صادرات محصولات به سایر کشورها می‌تواند نقطه عطفی در این صنعت به شمار ‌رود. شرایط بازار جهانی اثرات انکارناپذیری در سوادآموزی پرورش دهندگان دارد و همواره این صنعت را با فراز و نشیب‌هایی روبرو می‌سازد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.