صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / نظام جمهوری اسلامی جایگاه مطمئنی در محاسبات قدرت جهانی دارد
نظام جمهوری اسلامی جایگاه مطمئنی در محاسبات قدرت جهانی دارد

جانشین فرمانده کل ارتش:

نظام جمهوری اسلامی جایگاه مطمئنی در محاسبات قدرت جهانی دارد

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی جایگاه مطمئنی در محاسبات قدرت جهانی دارد، گفت: این جایگاه به صورتی است که توان تجاوز به حقوق ما را ندارند هرچند که می کوشند حقوق ما را تضعیف کنند.

امیر دادرس

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس طی سخنانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و افتتاحیه دوره ۲۹ حرفه‌ای دافوس با بیان اینکه اگر بشر از قدرتش برای رسیدن به کمال انسانی استفاده کند، جامعه اخلاق‌گرا می شود، گفت: اگر جز این باشد و محور قدرت بشر خود فرد در نظر گرفته شود وضعیتی پیش می‌آید که امروز در جهان حاکم است. امروز دیپلماسی حاکم بر دنیا اینگونه است که چنین کارهایی قبیح نیست.

وی افزود: امروز می بینیم که آمریکایی ها خود هزاران کودک شیرخوار را از مادرانشان به بهانه ورود غیرقانونی به کشورشان جدا می‌کنند و حال اگر همین کار را یک کشور مسلمان انجام دهد، آمریکا برایش شدیدترین مجازات را اعلام می‌کند. یا اگر او در گوانتانامو بدترین شکنجه ها را به زندانی ها وارد می کند درست است اما اگر ما یک قاچاقچی و مجرم را اعدام کنیم کارمان درست نیست.

دادرس با بیان اینکه در نظام قدرت زبان قدرت است که ایجاد گفتمان می‌کند، اظهار کرد: شاید آمدن این آقا به عنوان رئیس جمهوری آمریکا شروعی برای نابودی نظام حاکم بر آن کشور باشد. به نظر می‌رسد در سال های آینده نظام حاکم بر جامعه جهانی دستخوش تغییراتی شود که این موضوع را رییس‌جمهوری بی خرد آمریکا امروز به نوعی آغاز کرده است.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی جایگاه مطمئنی در محاسبات قدرت جهانی دارد، گفت: این جایگاه به صورتی است که توان تجاوز به حقوق ما را ندارند هرچند که می کوشند حقوق ما را تضعیف کنند. در واقع اگر ما در جایگاه امروز نبودیم که هیمنه نظام استکبار و برج و باروی او را شکستیم، آنگاه جایگاه مان مانند یکی از کشورهای همسایه و حتی بدتر از آن می بود.

وی افزود: منابع و عناصری چون نظام رهبری، وفاق ملی و انسجام که برخی از آنها البته در سالهای اخیر خوب ظاهر نشده و باید روی آن کار کرد، از جمله دلایلی است که ما را به جایگاه فعلی رسانده است.

دادرس با تاکید بر اینکه ما امروز همه وسایل دفاعی مان را خودمان می سازیم، گفت: اگر غربی‌ها می‌فهمیدند که ما به این تکنولوژی رسیدیم که جت بسازیم، آن هم جتی که موتور و بدنه اش صددرصد ایرانی است، آن وقت کاری می کردند که ما به آن دسترسی پیدا نکنیم اما به این تکنولوژی رسیدیم و این می تواند مقدمه ای برای ساخت سایر تجهیزات نظامی به صورت تمام و کمال در کشور باشد.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه اظهار کرد: امروز ما به برکت تلاش مان امنیت را در مرزهای آبی و راه های آبی هم ایجاد کردیم و کشورهایی بوده اند که از ما به خاطر نجات اتباع‌شان از دست دزدان دریایی کمک گرفته‌اند. ما امروز در خود منطقه هم نیازی به حضور خارجی نداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.